varför svarar ingen på mail?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

nettak
Inlägg: 3
Blev medlem: mån feb 19, 2018 7:43 pm

varför svarar ingen på mail?

Inlägg av nettak »

Jag har velat betala min förlängning av ett år sedan den 16 januari och mailat till support iptvking 4 ggr för att få hjälp med detta
via dashboard, eftersom jag aldrig betalat så innan. Men jag har inte fått något svar. Nu har de bara stängt av alltsammans och hela familjen står un tv. Aldrig varit med om något liknande att inte få betala? Och något svar ligger INTE i skräpposten.

Nu har jag sökt och bläddrat mig igenom internet hur jag ska göra och kommit så långt som till safello där swishbetalningen
skall ske men det går inte att betala. Mailat till support safello istället men inget svar därifrån heller
Någon här som vet hur man gör?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av FreddyK »

Det står klart och tydligt här hur du ska göra.

https://www.iptvking.me/swish-betalning/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
nettak
Inlägg: 3
Blev medlem: mån feb 19, 2018 7:43 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av nettak »

FreddyK skrev:Det står klart och tydligt här hur du ska göra.

https://www.iptvking.me/swish-betalning/
Ja det gör det, och där har jag försökt varje dag i flera dagar nu, men det funkar inte.
Banken godkänner inte bitcoins köpet via safello och det är ju därför jag har mailat till support
för att få hjälp.

De andra åren har jag betalat via swich, fått en bitcoin adress och swichat summan via mobil

Men i år ska du betala via safello och det funkar inte, och att bara stänga ner allt, utan att ens
svara på mail där man förklarar att det inte fungerar att betala tycker jag är skamligt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av FreddyK »

IPTVKING kan nog inte göra så mycket åt detta då det är ett problem med Safello du har.
Antagligen gör du nåt fel då du ska betala.
Kanske nån inställning hos banken du har som att du har stängt för internetköp kanske?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
nettak
Inlägg: 3
Blev medlem: mån feb 19, 2018 7:43 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av nettak »

FreddyK skrev:IPTVKING kan nog inte göra så mycket åt detta då det är ett problem med Safello du har.
Antagligen gör du nåt fel då du ska betala.
Kanske nån inställning hos banken du har som att du har stängt för internetköp kanske?

Absolut inte, handlar nästan enbart på nätet. Det är nog iptvking som är boven i det hela
Safello mailade idag att de absolut inte har något ihop med iptvking och att det inte ska
betalas via dem, därför funkar det inte. Nåt är fel, vet inte vad, är väl därför iptvking
ej svarar på mailen.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av FreddyK »

Det stämmer IPTVKING har inget med Safello att göra.
Det enda du gör är köper Bitcoin genom Safello som du skickar vidare till valfri Bitcoin address.
Om du inte kan köpa kryptovaluta hos Safello så beror det alltså inte på IPTVKING i det här fallet.
Du kan lika gärna köpa kryprovaluta genom annan valfri handlare av Bitcoins och skicka till den Bitcoin addressen.
Ang svar på mail så brukar mailen ofta hamna bland skräpmailen.
Kanske testa skicka från en annan mail för att se om det fungerar bättre.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Duckham
Inlägg: 2
Blev medlem: mån feb 24, 2020 8:00 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av Duckham »

Safello har fått upp ögonen för att folk betalar sina IPTV-abb via dem och fryser kontot om du gör det ändå. Har hänt mig, fick ett iof trevligt telefonsamtal från Safello där de meddelade att mitt konto var fryst och att de skulle göra så med flera så IPTV King får hitta på något annat sätt att ta betalt.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av atrix »

På deras webbsajt så står det:
https://help.safello.com/sv/articles/37 ... onto-fryst

Jag återkommer om jag hör hur dom ska fixa detta problem.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av atrix »

TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
MrNaid
Inlägg: 8
Blev medlem: ons aug 07, 2019 7:53 pm

Re: varför svarar ingen på mail?

Inlägg av MrNaid »

Hej,

Innebär detta att man för tillfället inte kan köpa ett paket? Har en bekant som frågat mig om hjälp, men nu när jag försökte hjälpa dem köpa ett paket så gick det inte så bra.

Har vi någon ETA när en alternativ lösning skulle fungera?
Skriv svar