OttPlayer problem med länk test start

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Blacksheep
Inlägg: 1
Blev medlem: lör jan 14, 2017 9:10 am

OttPlayer problem med länk test start

Inlägg av Blacksheep »

Hej
Har idag fått en 24 timmars test länk från en av era återförsäljare, via ett forum.
Jag har OttPlayer appen installerad på min Sony smart Tv och på min PC.

Jag får inte länken att fungera när jag pastar in den i direct länk på Ottplayer
"link is invalid" är det jag får tillbaka

går jag via login på deras hemsida och testar att lägga in den där så står den och tuggar och där får jag sedan svaret att.
504 gateway timeout.

vad gör jag för fel.

Updatering:
Har även testat att via siptv.eu lägga in min tv mac adress, men får svar min tv finns inte, eller att jag inte startat den rekomenderade appen.
däremot finns inte den appen till min tv sony bravia 55W805c 1 år gammal Opera TV (ej android) därför gäller Ottplayer....

kanske är det så att det inte fungerar med min TV, nåja, kan inte funka för alla ju...

Updatering 2:
Tror jag vet varför det inte fungerar nu, min IP är svartlistad står det, och jag tror jag vet varför.
Jag bad om en gratis test till min data först via programmet appen Kodi innan jag visste att det inte skulle fungera med det på min smart TV då jag trodde jag hade en android.

efter mer läsning så uptäktes det jag skrev om innan att på min tv funkar endast Ottplayer.
Så när jag via ett forum fick testlänken och då använde (försökte via Ottplayer) så vart jag väl därför svartlistad.

Det var inte min mening att försöka lura ågon, ville bara se om det fungerade via min TV på min 24 adsl lina, innan jag tog beslutet att köpa och betala för tjänsten. Jag hoppas att ni kan ha överseende med mitt misstag i så fall.
Tack..