Få bort iptv loggan.

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

diabolus
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jul 18, 2018 11:35 am

Få bort iptv loggan.

Inlägg av diabolus »

Någon som vet hur man får bort den blåa iptv loggan i vänster över hörn? Har iptv box. Har en oled tv och vill inte ha en inbränning i Tv:n.
Tacksam för svar.
Daniel.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Få bort iptv loggan.

Inlägg av FreddyK »

Det går inte den är en del av bilden och det är vanligt att källor lägger in sina loggor i bilden där en del är mer irriterande än andra.
Inbränning är vad jag vet bara ett problem med Plasma och speciellt äldre modeller då.
Andra tekniker kan visserligen ha tillfällig inbränning som går bort efter ett litet tag.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
diabolus
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jul 18, 2018 11:35 am

Re: Få bort iptv loggan.

Inlägg av diabolus »

Tyvärr så bränner oled on även med sin "tvättning" av bilden. Så det är fortfarande ett problem. Loggan poppa up efter senaste uppdateringen. Hoppas dom tar bort skiten. Annars får man kanske se sig om efter andra alternativ.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Få bort iptv loggan.

Inlägg av FreddyK »

Som jag sa tidigare så är det bara källan som kan påverka det och vad jag sett hos flera vänner som har andra leverantörer så använder som samma källa. Samma sak med källorna som strular.
Du har inbränd logga även av kanalerna själva även om du skulle välja ett lagligt alternativ.
Men visst hatar fula loggor jag med oavsett inbränning eller ej.
Dom flesta leverantörer t.ex bland US/CAN kanaler kör med mer diskretare i form av en bokstav och liknande istället och skulle mer vara att föredra.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar