Epg

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

bengebong
Inlägg: 22
Blev medlem: tis aug 23, 2016 12:57 pm

Epg

Inlägg av bengebong »

Hej,
Läste på nyheter att ni har fixat epg för svenska kanaler. Hur går jag tillväga för att se den? Använder kodi.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Epg

Inlägg av admin »

Hej! Just nu är den avvaktiverad för att den belastade MAG enheterna hårt, MAG portalen blev otroligt seg att jobba med för boxen var tvungen att hela tiden ladda ner logotyperna som var för hög upplösning. Vi har sänkt upplösningen till 5kb och ändå har vi 15mb för alla våra logotyper. EPGn var lite sammanhängande så vi försöker separera dessa och hitta en bra lösning som inte segar ner enheterna.
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Epg

Inlägg av Lennart »

Jag har en MAG 254.

Är det möjligt att kunna få EPG att visa information för flera kanaler samtidigt? Så att man får en överblick på vad kanalerna visar just nu och en stund framåt?
När jag trycker på motsvarande knapp på fjärren så får jag en tom ruta och där det står "Connection problem".
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Epg

Inlägg av admin »

Jag har skickat ett mail angående detta iväg till infomir för att se om jag får ett svar om detta, det var en intressant fråga
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Epg

Inlägg av Lennart »

admin skrev:Jag har skickat ett mail angående detta iväg till infomir för att se om jag får ett svar om detta, det var en intressant fråga
Säg till om ni behöver mer detaljer.
Som sagt, all info finns där, bara komma på ett sätt (om det inte redan finns) för boxen att visa detta.
Det finns en knapp på fjärrkontrollen (knappen med massa streck på) som ska visa denna typ av info.
JackDnr7
Inlägg: 10
Blev medlem: mån aug 29, 2016 4:12 pm

Re: Epg

Inlägg av JackDnr7 »

Hej.
Är det någon här som lyckats ändra tidszon på sin EPG EMU?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Epg

Inlägg av admin »

JackDnr7 skrev:Hej.
Är det någon här som lyckats ändra tidszon på sin EPG EMU?
Fick den här frågan tidigare idag per mail, vet inte ej om det var du som ställde den.

Jag har mailat tillverkaren av stbemu och fick som svar att appen inte har något sätt att ändra tidzon på, men att man kanske kunde lösa det genom att ändra location eller liknande
JackDnr7
Inlägg: 10
Blev medlem: mån aug 29, 2016 4:12 pm

Re: Epg

Inlägg av JackDnr7 »

ok, jo det va nog jag som mailade in tidigare, problemet är att det går inte att ändra location heller, det går inte att ändra nånting där!
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Epg

Inlägg av admin »

JackDnr7 skrev:ok, jo det va nog jag som mailade in tidigare, problemet är att det går inte att ändra location heller, det går inte att ändra nånting där!
Hmmm, låter som något som är lite kasst programmerat. Jag ska installera STB Emulator på en Android enhet jag kommer få in nu i veckan och så får jag väl sitta och pilla lite för att se vad jag kommer fram till. Programmet måste ju hämta sin tidzon från någonstans så det bör gå att ändra, frågan är hur. Men vi ger oss inte ännu =)
maglog
Inlägg: 2
Blev medlem: tis aug 30, 2016 7:43 pm

Re: Epg

Inlägg av maglog »

Ska EPG fungera på Kodi också?
Får inte till det. Vare sig på Svenska kanaler eller övriga.
Skriv svar