Line aktiv utan tittande

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

arga_katten
Inlägg: 5
Blev medlem: fre mar 22, 2019 6:55 am

Line aktiv utan tittande

Inlägg av arga_katten »

Jag forsökte starta en stream, inget hände. Forsökte starta ny stream men då troligen för att jag har sagt max 1 line i taget hände inget. Nu är det typ halvtimme sedan och på dashboard påstås det att jag fortfarande tittar på denna kanal som aldrig fungerade, törs inte starta någon annan stream ifall det ska uppfattas som om jag missköter kontot med mera än 1 stream/line i taget.

Finns det inga sätt att sparka ur klienten genom dashboard?

[EDIT]

Relativt lång historia kort, kör normalt genom min Shield TV och TiviMate, men nu på datorn laborerar jag lite med att använda Emby, då jag redan har Emby hemma som backend för andra tjänster blir det smidigast. Även om jag tog bort "Tuner" i Emby fick jag fortfarande samma problem som ovanför, men startade om Emby Server och det löste problemet.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Line aktiv utan tittande

Inlägg av FreddyK »

För att svara det om aktiv line om man vågar starta en stream ifall det står att den redan är aktiv så är svaret nej.
Systemet kommer då att registrera det som 2 connections som du redan misstänkte.
Även för snabba zappningar kan innebära det även om jag tror man är mindre aggresiv nuförtiden mot det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar