Ha kodi på 2 ställen men ej samtidigt

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Puttee
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jan 02, 2017 3:49 pm

Ha kodi på 2 ställen men ej samtidigt

Inlägg av Puttee »

Hej!

Jag undrar om man kan ha ett konto fast på 2 olika datorer stream med kodi då.

Jobbar natt och vill kunna se på tv även när jag jobbar och även hemma när jag är ledig.

Går detta ? Eller är det förbjudet?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Ha kodi på 2 ställen men ej samtidigt

Inlägg av FreddyK »

Inga problem sålänge du inte ser samtidigt.
Personligen hade jag gärna sett att man kunde lägga till extrastreams typ som ett tvillingabb till ett lägre pris.
1500:- för 1 stream + 500:- per extrastream eller nåt sånt skulle kunna vara rimligt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Puttee
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jan 02, 2017 3:49 pm

Re: Ha kodi på 2 ställen men ej samtidigt

Inlägg av Puttee »

FreddyK skrev:Inga problem sålänge du inte ser samtidigt.
Personligen hade jag gärna sett att man kunde lägga till extrastreams typ som ett tvillingabb till ett lägre pris.
1500:- för 1 stream + 500:- per extrastream eller nåt sånt skulle kunna vara rimligt.
Ok så om jag inte har öppnat kodi så är jag alltså utloggad ? Eller måste man logga ur sig när man är klar på något sätt?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Ha kodi på 2 ställen men ej samtidigt

Inlägg av GG08 »

FreddyK skrev:Inga problem sålänge du inte ser samtidigt.
Personligen hade jag gärna sett att man kunde lägga till extrastreams typ som ett tvillingabb till ett lägre pris.
1500:- för 1 stream + 500:- per extrastream eller nåt sånt skulle kunna vara rimligt.

FreddyK

Jag skickar detta vidare, så får vi se vad vi får för svar.
/GG08
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Ha kodi på 2 ställen men ej samtidigt

Inlägg av FreddyK »

Puttee skrev:
FreddyK skrev:Inga problem sålänge du inte ser samtidigt.
Personligen hade jag gärna sett att man kunde lägga till extrastreams typ som ett tvillingabb till ett lägre pris.
1500:- för 1 stream + 500:- per extrastream eller nåt sånt skulle kunna vara rimligt.
Ok så om jag inte har öppnat kodi så är jag alltså utloggad ? Eller måste man logga ur sig när man är klar på något sätt?
Det räcker att du inte har nån stream igång.
Det enda Kodi gör är laddar ner kanallistan tlil Kodi och inget mer.
Själv kör jag genom TVheadend istället där jag begränsat streams till 1 för iptvking.
Öppnar jag stream från annat ställe och det råkar vara igång så kommer den alltså inte öppna till skillnad mot om man connectar direkt på varje ställe.
Borde också vara standard att den inte öppnar mer än max antal streams man har tillåtelse för istället för att banna IPs.
Fördelen är att jag också har mina kanaler från väggen och diverse egna fria streams jag hittat som jag lagt in då med.
Kan också transcoda om kanalerna om jag vill se på mobiluppkoppling på språng, inspelning och timeshift, organisera kanaler som jag vill osv.
Lite bökigare att få till däremot.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar