Favoriter

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

PerP
Inlägg: 2
Blev medlem: fre feb 15, 2019 4:26 pm

Favoriter

Inlägg av PerP »

Jag har valt startpaket med boxen TVIP S-Box 410.
Jag har lyckats med att markera favoritkanaler med gula knappen på fjärrkontrollen
Jag har också lyckats att med gröna knappen välja Visa bara favoriter. Övriga val är alla kanaler i bokstavsordning eller kanalnummerordning. Men då får man bara med favoriter för det land som man är innne på.
Nu vill jag ha hjälp med att i en och samma lista över favoritkanaler få med favoriter från från flera länder.
Jag konstaterar också att inställningen Visa enbart favoriter försvinner när man har stängt av boxen (brutit strömmen) så att nästa gång visas alla tillgängliga kanaler igen. Man måste in på gröna knappen igen och välja visa bara favoriter.
Jag hjälper min svärmor så att hon direkt skall få tillgång till sina favoriter när hon sätter igång TVn annars blir det för svårt för henne.
Kan någon tipsa mig om hur jag gör.
PerP
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Favoriter

Inlägg av FreddyK »

Det är inte möjligt med TVIP boxen vad jag vet.
Däremot så kommer Dashboard v2.0 lanseras förhoppningsvis i slutet av månaden och då kommer man ha större möjlighet att editera kanaler och EPG som man vill ha det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
PerP
Inlägg: 2
Blev medlem: fre feb 15, 2019 4:26 pm

Re: Favoriter

Inlägg av PerP »

Vad är EPG?

Hur får jag reda på när version 2 av Dashboard kommer?

Finns det några instruktioner hur man bygger upp sin favoritlista i Dahboard?

PerP
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Favoriter

Inlägg av FreddyK »

EPG=Electronic Program Guide

Den är beräknad att vara igång i slutet av månaden men kan inte garantera nåt utan det är planen iaf.
Hur det kommer se ut vet inte jag utan bara vad planerna är.
Kan tänka mig att den delen kommer vara nåt i stil med det här som fungerar redan idag men det är nåt som kostar https://xtream-editor.com/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar