Kommer inte in.

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av FreddyK »

Men snälla ta och läs i den stora tråden om problem.
Har förklarat där och hur man kan lösa det.

viewtopic.php?f=9&t=84
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av Samme »

Håller med! Samma jäkla bekymmer nu med. Hållt på i en halv timme att få igång det???? Vad händer???
juggernawt
Inlägg: 6
Blev medlem: ons jan 16, 2019 7:32 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av juggernawt »

Måttligt intresse från supporten och man blir bara hänvisad hit om man mailar om sina problem. Inga lösningar eller ens kommunikation.
Blir nog tyvärr tvungen att byta leverantör.
Cyrlex
Inlägg: 11
Blev medlem: lör jun 30, 2018 4:00 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av Cyrlex »

Blir nog samma för mig. Bara haft abonnemanget drygt en månad. Kaosar hela tiden, men kommer nog byta om det inte blir ordning.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av FreddyK »

Dom flesta problem då man inte kommer in beror på att DNS servern inte kan slå upp hostname eller rätt IP och kommer därför inte in.
Har postat lösning lite här och där på det problemet.
Det andra problem har varit att dom som haft gammal länk med port 8080 har det inte fungerat för alltid medans port 80 har fungerat.
Det har jag också nämnt om man läser lite här.
Har varit en del småproblem ibland men det problemet finns hos alla leverantörer.
Man håller dessutom på arbetar på uppdateringar bla en ny Dashboard där man kan editera kanaler och EPG som man vill.
Fortsätt gärna diskutera problem men gör det i rätt tråd dvs den jag länkat till redan här i tråden.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Poncho1234
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jan 25, 2019 3:41 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av Poncho1234 »

Hej!

Startade igår och sedan dess kommer jag inte in på portalen. Kommer upp ett felmeddelande:

Warning!

Access to the web page you were trying to visit had been blocked in accordance with manufacturer content protection and piracy prevention policy.

Det har hänt innan men hoppat igång, men nu har det gått snart två dagar. Gäller en MAG Box, vad kan man göra, är det bara vänta ut problemet? Tacksam för svar!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av FreddyK »

Redan svarat på det här
viewtopic.php?f=9&p=15615#p15615
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av otto »

Hej Pirater
Alla som vill ha pirat tv som funkar 100% har nog valt fel abonnemang, ni ska teckna er för de stora bolagen och betala 1500kr i månaden och är ni här så läs informationen att Iptvking försöker få 90% av kanalerna att funka. Sedan så sluta och gnäll på allt och var glada för det ni har.
Läs äldre trådar om problem och starta ej upp nya inlägg för att ni tror att ni ska få hjälp direkt. DET LÄR NI EJ FÅ.
Sedan så pirat tv kan försvinna när som helst och det samma med olika kanaler.
Sedan en sak tror alla gnällspikar att de stora bolagen sitter med armarna i kors och låter ca 100 000 personer kikar på pirat tv? 100 000x1500kr vad blir det i månaden? Tror inte någon här att de lagt in en offensiv för att sätta käppar i hjulen. Sedan är de nog här inne och läser vad som sker...
Sedan gnället om pengar.. Att kingen gör det för pengarna
Det kostar att driva Iptvking och många jobbar med detta för att kunna se på tv, hur mycket tjänar de stora bolagen och varför gnäller ingen över att de tar ruskigt bra betalt.
Tänk på siffrorna 1500kr/år eller 18000kr/år
OttO
lixaR
Inlägg: 6
Blev medlem: tor aug 16, 2018 6:05 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av lixaR »

Kör Apple TV v4.
Men även på Iphone.

Har både GSE IPTV men även testar MrMC på Apple TV.

Idag kl. 12:10 så bara frös bilden mitt under en film och nu fungerar ingen kanal, film eller serie.
Kan ladda M3U listan och alla kanaler samt EPG osv utan problem överallt. Men klickar jag igång en kanal så står den bara och laddar/snurrar.
På Iphonen så kommer det upp "cannot open URL".

Testat byta nätverkssladd till Apple Tv, startar om samtliga modem, router osv. samt skippat gå via routern.
INGETING FUNGERAR! Blir smått tokig!

Testade att starta på Iphone via 3G/4G och då startar allt som det ska!?! Men så fort jag byter till Wi-fi här hemma så startar det inte längre.
Haft tjänsten i ca 6 månader nu och allt har fungerat felfritt tills nu.
Hur kan den bara stanna så plötsligt?
Har någon varit med om detta och lyckats lösa det?
Felet ligger ju i nätverket här hemma någonstans och det är både via Wi-fi och via nätverkssladd.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kommer inte in.

Inlägg av FreddyK »

Läs mina råd vid sådana problem.
Att testa byta DNS servrar är ett av dom.
För att läsa mer så läs den här tråden som jag länkat till redan flera gånger tidigare i den här tråden.

viewtopic.php?f=9&t=84&start=3420
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar