Lagg

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Cyrlex
Inlägg: 11
Blev medlem: lör jun 30, 2018 4:00 pm

Lagg

Inlägg av Cyrlex »

Laggar en hel del idag. Bara jag som laggar? 100/100 lina
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg

Inlägg av otto »

Här är det bra och inget lagg.
1000/1000Mbit
OttO
tette
Inlägg: 25
Blev medlem: fre feb 23, 2018 10:17 am

Re: Lagg

Inlägg av tette »

Sällan eller aldrig lagg.Däremot så bråkar Sportkanalen emellanåt med en bild likt "negativ" foto.
Mollan
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jan 25, 2018 5:48 am

Re: Lagg

Inlägg av Mollan »

Jag har haft otroligt mycket lagg på många kanaler de senaste 2-3 dygnen, måste hoppa som en galning mellan tex TV4, tv4hd,och tv4fhd och det funkar 5-10 min i bästa fall. Jag har lina 100/100 med kabel direkt in från rauter. Saknar sedan några dagar även programinformation/ tablå eller vad man kallar det
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg

Inlägg av otto »

tette skrev:Sällan eller aldrig lagg.Däremot så bråkar Sportkanalen emellanåt med en bild likt "negativ" foto.
Har varit på Admin om pixelfelen på sportkanalen typ vid 5 olika tillfällen så jag tror ej det går att lösa.
Men skam den som ger sig skriver till honom igen.
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg

Inlägg av FreddyK »

Pixelfelen i det här fallet ser helt enkelt ut och ligga i själva mottagningen av kanalen dvs hos källan.
Sen så finns det en tråd redan om såna här problem viewtopic.php?f=9&p=15229#p15229
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Rammos
Inlägg: 2
Blev medlem: lör mar 25, 2017 6:36 pm

Re: Lagg

Inlägg av Rammos »

Jag har också börjat uppleva lagg så otroligt mycket den sista månaden. Har fungerat felfritt i nästan två år men nu börjar det.

Jag har läst under ”felsökning” och försökt med de stegen som föreslagits men problemet kvarstår. Sista raden står att man ska kontakta er om man har försökt att lösa det men de stegen som ni har nämnt.

Vad göra nu?
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Lagg

Inlägg av otto »

Rammos skrev:Jag har också börjat uppleva lagg så otroligt mycket den sista månaden. Har fungerat felfritt i nästan två år men nu börjar det.

Jag har läst under ”felsökning” och försökt med de stegen som föreslagits men problemet kvarstår. Sista raden står att man ska kontakta er om man har försökt att lösa det men de stegen som ni har nämnt.

Vad göra nu?
Hejsan
Vad jag vet har det varit lite strul den senaste tiden med servern som gjort att många har olika problem typ lagg mm
Har framfört detta till Admin
Hoppas att det blir bättre
OttO
Skriv svar