Jättenöjd men..

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Cyrlex
Inlägg: 11
Blev medlem: lör jun 30, 2018 4:00 pm

Jättenöjd men..

Inlägg av Cyrlex »

Jag har en original dreambox dm 800 HD se. Som jag kör iptv på. Kanalerna funkar klockrent, men när jag kollar på vod filmerna startas boxen om efter några minuter. Kör open pli 4 på den. Någon som har koll? Mvh
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Jättenöjd men..

Inlägg av FreddyK »

Nog för att det borde fungera på OpenPLi 4 men du kanske kan testa en nyare version.
OpenPLi 4 börjar vara rätt gammal nu.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Cyrlex
Inlägg: 11
Blev medlem: lör jun 30, 2018 4:00 pm

Re: Jättenöjd men..

Inlägg av Cyrlex »

FreddyK skrev:Nog för att det borde fungera på OpenPLi 4 men du kanske kan testa en nyare version.
OpenPLi 4 börjar vara rätt gammal nu.
Haha okej trodde den var nyast typ haha finns det någon snabbare förutom pli? Får dunka in senaste och kolla om det blir stabilare. Finns det något annat du rekommenderar? Förutom pli? (kollade nu openpli 4.0 är ju senaste.)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Jättenöjd men..

Inlägg av FreddyK »

OpenPLi 7.0 är senaste men dom har slutat med images för Dreambox bortsett från DM8000 som fortfarande får images.
Det finns däremot inofficiella images som kompilerats av andra.
https://linuxsat-support.com/thread/134 ... -dm-800se/

Annars så finns det en hög med andra images t.ex. OpenATV och baserar sig på OpenPLi i grunden som dom flesta andra images.
http://images.mynonpublic.com/openatv/c ... en=dm800se

Kom bara ihåg att dessa är för orginalbox så ifall du har en klon så måste du ha anpassade images.
Viktigt är också att du vet ifall det är v1 eller v2 av boxen då v2 har andra images.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Cyrlex
Inlägg: 11
Blev medlem: lör jun 30, 2018 4:00 pm

Re: Jättenöjd men..

Inlägg av Cyrlex »

FreddyK skrev:OpenPLi 7.0 är senaste men dom har slutat med images för Dreambox bortsett från DM8000 som fortfarande får images.
Det finns däremot inofficiella images som kompilerats av andra.
Annars så finns det en hög med andra images t.ex. OpenATV och baserar sig på OpenPLi i grunden som dom flesta andra images.
http://images.mynonpublic.com/openatv/c ... en=dm800se

Kom bara ihåg att dessa är för orginalbox så ifall du har en klon så måste du ha anpassade images.
Jag har en original box. Skulle du rekommendera att köra open atv eller openpli? Mvh
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Jättenöjd men..

Inlägg av FreddyK »

Har kört med båda och båda har fungerat bra för mig.
Låter det vara osagt hur bra nya 7.0 fungerar och speciellt dom inofficiella images men du kan testa.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar