Betalat men ännu ingen access

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

contrarion
Inlägg: 3
Blev medlem: mån nov 19, 2018 11:56 am

Betalat men ännu ingen access

Inlägg av contrarion »

Jag köpte IP-TV tjänsten från er hemsida i helgen men har fastnat på sista steget i processen där jag ska skicka över Virtual MAC till er. Då jag har en Tizen-TV körde jag på metoden med Smart STB ( https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... med-tizen/ ) och har även betalat (och fått godkänd) IPTVn.

I sista steget står det att jag ska skicka över min virtuella mac till er, men inte hur jag skickar den så jag mailade den i helgen men har fortfarande inte fått något svar. Kan inte hitta hur jag lägger till den själv på Dashboard heller. Detta verkar vara det enda som återstår då Smart STB fungerar (men säger att jag ännu inte skickat virtual mac till min IPTV-leverantör).

Skulle verkligen uppskatta all hjälp med att få klart min installation!

Mvh
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av FreddyK »

Det är inte till IPTVKING du ska skicka den utan på siptv.eu.
Hos IPTVKING behövs MAC bara om du kör med MAG/TVIP box eller nån form av emulator för det eller om man kör XtreamTV på en Enigma2 box.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
contrarion
Inlägg: 3
Blev medlem: mån nov 19, 2018 11:56 am

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av contrarion »

Tack för svaret. När jag lägger in min virtuella mac och tar Delete får jag följande: "Fail, playlist probably doesn't exist."

Så jag kan inte gå vidare med stegen med hur jag laddar upp IPTVs spellista. Vet någon hur jag löser detta?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av FreddyK »

Aha det var tydligen en annan app än den jag tänkte på.
Verkar som det är nån form av app/emulator som kopplar upp sig mot MAG portalen och då måste det aktiveras hos IPTVKING.
Kör man med en app som använder sig av M3U fil så behöver det inte aktiveras.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
contrarion
Inlägg: 3
Blev medlem: mån nov 19, 2018 11:56 am

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av contrarion »

Ja, det verkar vara när man kör med Smart TV-appen (enligt https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... r-smarttv/), men eftersom jag har en TV med Tizen OS har jag följt detta istället https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... med-tizen/ .

I sista steget måste IPTV King aktivera mitt virtuella MAC men har inte hittat var jag gör detta i Dashboard och när jag mailar över MAC så får jag inget svar och IPTV funkar således inte (trots godkänd betalning).
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av FreddyK »

Normal ska man kunna göra det under "Manage Lines" men det är avstängt av Admin den möjligheten.
Har du testat med en annan app som bara kräver en M3U fil då? Då behövs ingen MAC.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
rullenektarios
Inlägg: 7
Blev medlem: sön nov 25, 2018 3:20 pm

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av rullenektarios »

Jag har samma problem, men har dock inte betalat än, utan ville prova 24h gratis först för att överhuvudtaget kunna se om det fungerar.

Har följt instruktionerna till punkt och pricka.

Dom är väldigt hårda med att man ska följa instruktionerna och inte ställa "dumma frågor", men deras info är inte särskilt pedagogisk tyvärr.

Det står bara att man skall skicka sin Virtuella MAC till dem (när man kör en nyare smart-tv med Tizen, vilket jag gör)

Men det står inte VAR man skall skicka detta. Så jag utgick från att det var till mailen info@iptvking, så jag skickade dit sent igår kväll men fortfarande inget svar och jag kommer ej in på portalen i teven (har testat att ominstallera appen i teven).

Nu är det 7h kvar på provperioden och det är söndag, verkar inte som att jag kommer få testa om tjänsten fungerar bra här jag bor/mitt internet/min tv. Och då kommer jag troligtvis inte att köpa tjänsten heller.

Jag förstår att folk har ett liv att leva, särskilt på helgerna, men då borde man inte kunna beställa tjänsten under dessa tider.

mvh
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av FreddyK »

Du borde ha fått mail skickad till dig med uppgifter och det kan ofta hamna bland skräpmail.
Sen om du mailade info@iptvking så kan jag förstå att du inte fåt nåt svar.
[email protected] är mailen men det här kanske hör hemma till [email protected].
Det går också att använda sig av m3u fil då behövs ingen MAC address utan fungerar på vilken enhet som helst.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
rullenektarios
Inlägg: 7
Blev medlem: sön nov 25, 2018 3:20 pm

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av rullenektarios »

Tack för svar

Kollar skräpposten hela tiden.

Jag testar att maila till support-mailen istället. Jag visste ej att den existerade ens.

Mvh
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Betalat men ännu ingen access

Inlägg av FreddyK »

Står om man läser under kontakt på sidan.

https://www.iptvking.me/kontakta-oss/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar