Sida 1 av 1

Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: tor nov 15, 2018 9:30 am
av Grytberget
Hej
Har en samsung smart-tv och kör vis appen Smart-iptv.
Jag har haft abonnemang i ett år och allt har fungerat klockrent. Fram tills nu.
För ca 2veckor sedan så buffrar vissa kanaler väldigt fort sen står det live i nedre högra hörnet. Bilden blir svart och igen ljud.
De kanaler som bl.a. inte fungerar är SVT1, SVT 2 kanal 5,(vanlig, HD och fhd). TV4 vanlig fungerar men inte HD och fhd).
Jag har sökt på forumet o ändrat buffer size i appen..
Det första jag gjorde var att dea internetlinan direkt till tv, inte via routern. Samma problem.
Några idéer?

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: tor nov 15, 2018 11:46 am
av atrix
Någon i en annan tråd pratar om att han har 2 tv, ena använder en nyare version av appen än den andra tv, den med nya appen har inga problem som den med den äldre som hackar och påvisar samma problem som du har.

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: tor nov 15, 2018 12:00 pm
av Grytberget
Tack för svar. Ska kolla det direkt. Borde jag tänkt på.

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: tor nov 15, 2018 2:59 pm
av Grytberget
Fungerade tyvärr inte. Tog bort appen och tankade ner den igen.
Samma resultat

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: ons nov 21, 2018 6:49 pm
av Magnator
Jag har samma problem som dig sen ett par veckor. Har du löst vad problemet är?

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: sön nov 25, 2018 6:09 pm
av Grytberget
Tyvärr inte, samma problem fortfarande och inget svar från supporten.

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: sön nov 25, 2018 6:23 pm
av Grytberget
Nu är det löst.
Fick kontakta supporten och fick en ny länk till playlist.
Följde steg 9 o framåt och sen fungerade det https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... r-smarttv/

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: tis dec 11, 2018 8:40 pm
av Hman
Hej

Jag har exakt samma problem och Samsung TV. Hur fick ni kontakt med supporten för att få ny länk?

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: ons dec 12, 2018 4:50 am
av Grytberget
Hej
Jag mailade på [email protected] och fick svar nästan direkt.

Re: Kanaler som slutat fungera sen två veckor

Postat: ons dec 12, 2018 5:39 am
av FreddyK
Länk kan man få från sin Dashboard under "Manage Lines".