Konto nerstängt utan anledning?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Antony_x
Inlägg: 4
Blev medlem: sön okt 21, 2018 7:18 pm

Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av Antony_x »

För att göra en lång historia kort, har några konton hos iptvking, allt har fungerat bra tills i Fredags då ett av kontona stängdes av utan anledning.
Jag kontaktar supporten och får svar att kontot är avstängt på grund av att det använts på olika hårdvara.

Detta konto är installerat på en Nvidia shield och står hos min mamma som är ganska gammal, finns inte en chans att någon har använt kontot på andra boxar eller liknande. Boxen är installerad på det lokala nätverket bakom en brandvägg så något hackerförsök borde inte vara möjligt för den delen. Har samma setup på två boxar hemma och det har fungerat bra, vi sitter även på samma ISP dvs Bahnof. Efter några mail får jag detta svar:

"Det är ISP som blockerar det och inte vi dvs det är ingen mänsklig faktor som ligger bakom det så att det blir fel
När ett konto stängs av då går det inte uppta kontot igen och man måste köpa en helt ny abonnemang
Man måste vara väldigt försiktig med att använda flera enheter så att det inte kör samtidigt vi både påpekar det i mail och även skriven i vår hemsidan"


Jag bad också då efter vilka ip adresser, datum samt tid då detta inträffat men får inget svar på det. Jag förstår att detta är pirat, vissa kanaler inte fungerar ibland osv men att bli avstängd utan anledning är inte ok. Kul att försöka förklara för en 69årig dam att hennes TV inte fungerar längre och att hon måste betala 1500:- igen efter 3månaders användande då hon redan betalat för 12mån.

har för övrigt gått igenom alla boxar och inga boxar har samma uppgifter samt kollat över allt som går, men är 110% säker att detta konto inte har använts på fler boxar eller ip, självklart byter ju ISP ip ibland men det är ju väldigt sällan

Har någon annan råkat ut för detta?
Danne
Inlägg: 9
Blev medlem: lör mar 04, 2017 6:07 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av Danne »

Ja jag fick också mitt konto avstängt utan anledning för ett år sen eller så, kör Bahnhof & Nvidia Shield. Fick bara svaret att jag använt det på flera devices vilket jag inte hade. Försökte få mer info men fick bara svaret "vi gör aldrig fel" så menlöst att argumentera, signade en annan provider istället.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av otto »

Hejsan
Förstår att du blir förbannad av att få ditt abonnemang ned stängt.
Jag har en kompis mor och far med samma problem.
Har ställt frågan om någon som jävlas utifrån och kan göra denna skadan så det registreras som att man försöker använda fler än en linje.
Vet att leverantören av bandbredd har ett program som känner av om det är något fuffens och detta sköts ej av IPTVKING utan personen blir av med sin tid han har kvar på sitt abonnemang.

Någon här online som vet om man kan gå in och sno en mac adress hos någon som har svaga lösenord mm? med giltigt abonnemang och sedan clona den och se på tv tills personen med abonnemanget blir avstängd och ej vet varför.
OttO
Antony_x
Inlägg: 4
Blev medlem: sön okt 21, 2018 7:18 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av Antony_x »

så himla tråkigt, och väldigt dålig stil av dom. Blir att byta provider på mina alla 8 konton till nästa gång
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av FreddyK »

otto skrev: Någon här online som vet om man kan gå in och sno en mac adress hos någon som har svaga lösenord mm? med giltigt abonnemang och sedan clona den och se på tv tills personen med abonnemanget blir avstängd och ej vet varför.
OttO
Tekniskt sett borde det inte vara så svårt att testa sig fram bland MAC addresser för att hitta ett som fungerar.
Vet också att deras brandvägg kan reagera om man zappar för snabbt med så den gamla anslutningen inte hinner stängas och av den anledning uppfattar den som 2 streams.
Det ska gå aktivera igen genom att byta lösenord på den line som blivit avstängd.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av otto »

Hej FreddyK
Det går ej att aktivera den som har blivit avaktiverad av Admin
Så här ser det ut, har testat att lägga om lösen ord.
Även snackat med Admin och ej han som sköter det.

Check Line Problems
The line has been disabled by admin. (203)

The line has been disabled by admin. (203)

Tänkte mest om någon tycker det är kul att få folk som är hederliga att bli utslängda.
Jag har 3 st som jag känner som har blivit avstängda senaste månaden. Varav 1 gick att lägga om lösenord på.
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av FreddyK »

Ja linen stängs av av automatiskt av olika anledningar och det kan vara om deras system upptäckt något av nån anledning t.ex kört på flera enheter.
Förut så vart IP bannad men det är ändrat så att hela linen blir avstängd istället nu.
Men admin kan aktivera den igen om man har en bra förklaring speciellt om det aldrig har hänt förut iaf och här verkar det finnas en bra anledning.
Det är möjligt att han måste ta kontakt med dom ansvariga för systemet däremot.

Försvarar inte missbruk men tycker personligen att systemet bara borde stänga ner den gamla linen om man överstiger max gräns eller att man helt enkelt inte kan öppna nya connections innan den gamla är stängd. Även det skulle hindra att lines läggs ut public på nätet eller att man missbrukar på annat sätt då det skulle bli omöjligt att se på kanalerna då. Men som sagt jag vet att det ligger utanför IPTVKING's kontroll.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Antony_x
Inlägg: 4
Blev medlem: sön okt 21, 2018 7:18 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av Antony_x »

nu verkar inte bara jag som e drabbad, då tycker jag det är bra att folk vet om det, köper man abonnemang hos iptvking så kan man bli avstängd utan anledning och dom gör sig inte besvär att ens svara när man spenderat tiotusentals kr hos dem

inte ok enligt mig, kommer aldrig köpa något från dem längre!
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av otto »

Antony_x skrev:nu verkar inte bara jag som e drabbad, då tycker jag det är bra att folk vet om det, köper man abonnemang hos iptvking så kan man bli avstängd utan anledning och dom gör sig inte besvär att ens svara när man spenderat tiotusentals kr hos dem

inte ok enligt mig, kommer aldrig köpa något från dem längre!
Hejsan Antony_x

Jag är Moderator här på forumet och jag har skrivit och delgett information att detta även hänt mig.
Eftersom jag hade en uppfattning av att detta var mera utbrett vilket det ej verkar.
Många som har eget daschboard kan förutom att se på kanalerna genom sin box eller via sin smart tv.
Genom sin dashboard ladda ner en fil så man kan se tv på sin padda med eller telefon om man är ute och resor, då detta funkar bra på wifi.
Men man får bara ha en linje öppen åt gången ej titta på båda samtidigt. Ser man på båda kan man då bli utslängd.
Har framfört detta till personalen på IPTVKING att det finns många som är oskyldiga.
OttO
Antony_x
Inlägg: 4
Blev medlem: sön okt 21, 2018 7:18 pm

Re: Konto nerstängt utan anledning?

Inlägg av Antony_x »

Tack för hjälpen Otto, för min del löste dom det :)
Skriv svar