Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Mrdannymccoy
Inlägg: 4
Blev medlem: mån sep 10, 2018 7:20 am

Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Inlägg av Mrdannymccoy »

Hej,

Jag ska inom den närmaste månaden byta bredbandsleverantör på grund av fiberinstallation. Har varit inne en del på forumet här och märker att vissa har problem med olika leverantörer etc. I dagsläget har jag ComHem men kommer nog byta och vill framförallt att mina kanaler hos IPTV King ska vara lika stabila som de brukar :).

Vad har ni för erfarenhet av till exempel Ownit eller Bahnhof? Skulle vara bra att få lite tips innan jag byter.
Hoppas ni kan hjälpa mig lite på vägen.

Tack!
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Inlägg av otto »

Hejsan
Vad för speed ska du ha?
Jag kör själv med Telenor 1000/1000 Mbit
Har nästan aldrig problem, endast att routern som följer med suger så jag köpte en ny Asus
OttO
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Inlägg av tuffy »

Bahnhof som jag egentligen tycker väldigt bra om har skakat på vissa ställen i landet om man läser gamla inlägg. Kör Själv bredband2 och det fungerar kanon!
Mrdannymccoy
Inlägg: 4
Blev medlem: mån sep 10, 2018 7:20 am

Re: Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Inlägg av Mrdannymccoy »

otto skrev:Hejsan
Vad för speed ska du ha?
Jag kör själv med Telenor 1000/1000 Mbit
Har nästan aldrig problem, endast att routern som följer med suger så jag köpte en ny Asus
OttO
Hej Otto,

Jag tänkte att jag nog börjar med 500/100. Telenor har jag tyvärr inte tillgång till att välja men om jag förstått rätt så är väl Ownit ägda av telenor?
Men bra tips att också fokusera på routern!

Tack!
Mrdannymccoy
Inlägg: 4
Blev medlem: mån sep 10, 2018 7:20 am

Re: Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Inlägg av Mrdannymccoy »

tuffy skrev:Bahnhof som jag egentligen tycker väldigt bra om har skakat på vissa ställen i landet om man läser gamla inlägg. Kör Själv bredband2 och det fungerar kanon!
Hej Tuffy,

Okej sånt är ju väldigt bra att veta så jag inte står där med eventuell bindningstid och inget fungerar. Ska kolla in Bredband2 lite mer!

Tack!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Inlägg av FreddyK »

Min erfarenhet av Bredband2 är däremot dåliga men det kan nog variera beroende på landet man bor.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Inlägg av tuffy »

Du har ju alltid ångerrätt så testa några dagar om det inte funkar testa någon annan.
Mrdannymccoy
Inlägg: 4
Blev medlem: mån sep 10, 2018 7:20 am

Re: Bredbandsleverantör - Tips & Råd?

Inlägg av Mrdannymccoy »

Ja okej får se vart jag landar och kanske lägger in mina erfarenheter längre fram för framtida användare som ska byta :)
Tack för hjälpen!
Skriv svar