Sida 1 av 2
IP nummer blacklisted
Postat: ons sep 12, 2018 5:31 pm
av thowen
Jag försöka förlänga mitt abonnemang och i kassan fanns det ett val att logga in. Eftersom jag är kund sedan tidigare försökte jag det men kom inte ihåg lösenordet. Försökte beställa ett nytt men det gick inte trots att jag använde rätt e-post. Försökte då med lite olika lösenord jag brukar använda men redan efter några försök blev mitt IP nummer svartlistat så nu kan jag inte alls beställa nytt abonnemang. Något tips på vad man kan göra? Mailat IPTV king men inte fått något svar och mitt abonnemang går ut i morgon.
Re: IP nummer blacklisted
Postat: ons sep 12, 2018 6:55 pm
av atrix
Du har gjort rätt i att du har mailat och berättat vad du gjorde. IPTVKing kommer att ta bort svartlistningen på ditt IPNummer. När du sedan ska förlänga ditt abonnemang så ska du göra precis som du gjorde första gången, du ska inte logga in eller något sådant. Hoppas du blir unbannad snart.
Re: IP nummer blacklisted
Postat: ons sep 12, 2018 7:00 pm
av thowen
atrix skrev:Du har gjort rätt i att du har mailat och berättat vad du gjorde. IPTVKing kommer att ta bort svartlistningen på ditt IPNummer. När du sedan ska förlänga ditt abonnemang så ska du göra precis som du gjorde första gången, du ska inte logga in eller något sådant. Hoppas du blir unbannad snart.
Tack för infon. Då hoppas jag att de häver svartlistningen snart och sen så beställer jag som första gången.
Re: IP nummer blacklisted
Postat: tor sep 13, 2018 8:21 am
av contozo
Hej
Samma sak hände mig, blacklisted IP efter att ha försökt att betala via portalen.
Inget svar från supporten ännu.
Re: IP nummer blacklisted
Postat: tor sep 13, 2018 3:49 pm
av thowen
Jag har inte heller fått något svar ännu.
Re: IP nummer blacklisted
Postat: tor sep 13, 2018 4:05 pm
av thowen
Nu fick jag svar att jag kunde göra en ny beställning och man skulle göra precis som atrix skrev att man ska inte försöka logga in utan göra en ny beställning med samma e-post adress som man gjorde tidigare så hittar de uppgifterna.
Re: IP nummer blacklisted
Postat: tor sep 13, 2018 4:44 pm
av atrix
thowen skrev:Nu fick jag svar att jag kunde göra en ny beställning och man skulle göra precis som atrix skrev att man ska inte försöka logga in utan göra en ny beställning med samma e-post adress som man gjorde tidigare så hittar de uppgifterna.
Skönt, det verkar som att det kommer att ordna sig!
Re: IP nummer blacklisted
Postat: lör sep 15, 2018 11:14 am
av N.Roheda
Först skickar de ut ett mail på att man skall "extenda" sitt abb. Men det gick inte

Mailar dem & får ett annat besked hur man skall göra, provar det, men nu blev min IP blacklisted? Ska det vara så komplicerat?
Re: IP nummer blacklisted
Postat: lör sep 15, 2018 12:22 pm
av Boyka
Vinklar in här också. Försökt leta åt länken till dashboard och trodde might hittat. Försökte logga in men är även jag ip bannad nu. Maila supporten 2ggr i veckan och inväntar svar.
Första problemet var som sagt dashboard. Andra är att om man kan se hur länge man har kvar av abonnemanget någonstans? Är ju så sällan man rör något som funkar å glömmer bort allt på vägen
Re: IP nummer blacklisted
Postat: lör sep 15, 2018 12:44 pm
av FreddyK
Du ser hur länge det abonnemang gäller under "Mange Lines".
Du kan även ladda ner länkar till olika enheter där på dom 3 prickarna till höger.