IP nummer blacklisted

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

thowen
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 18, 2017 6:54 am

IP nummer blacklisted

Inlägg av thowen »

Jag försöka förlänga mitt abonnemang och i kassan fanns det ett val att logga in. Eftersom jag är kund sedan tidigare försökte jag det men kom inte ihåg lösenordet. Försökte beställa ett nytt men det gick inte trots att jag använde rätt e-post. Försökte då med lite olika lösenord jag brukar använda men redan efter några försök blev mitt IP nummer svartlistat så nu kan jag inte alls beställa nytt abonnemang. Något tips på vad man kan göra? Mailat IPTV king men inte fått något svar och mitt abonnemang går ut i morgon.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av atrix »

Du har gjort rätt i att du har mailat och berättat vad du gjorde. IPTVKing kommer att ta bort svartlistningen på ditt IPNummer. När du sedan ska förlänga ditt abonnemang så ska du göra precis som du gjorde första gången, du ska inte logga in eller något sådant. Hoppas du blir unbannad snart.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
thowen
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 18, 2017 6:54 am

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av thowen »

atrix skrev:Du har gjort rätt i att du har mailat och berättat vad du gjorde. IPTVKing kommer att ta bort svartlistningen på ditt IPNummer. När du sedan ska förlänga ditt abonnemang så ska du göra precis som du gjorde första gången, du ska inte logga in eller något sådant. Hoppas du blir unbannad snart.
Tack för infon. Då hoppas jag att de häver svartlistningen snart och sen så beställer jag som första gången.
contozo
Inlägg: 3
Blev medlem: mån aug 06, 2018 1:41 pm

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av contozo »

Hej

Samma sak hände mig, blacklisted IP efter att ha försökt att betala via portalen.
Inget svar från supporten ännu.
thowen
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 18, 2017 6:54 am

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av thowen »

Jag har inte heller fått något svar ännu.
thowen
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 18, 2017 6:54 am

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av thowen »

Nu fick jag svar att jag kunde göra en ny beställning och man skulle göra precis som atrix skrev att man ska inte försöka logga in utan göra en ny beställning med samma e-post adress som man gjorde tidigare så hittar de uppgifterna.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av atrix »

thowen skrev:Nu fick jag svar att jag kunde göra en ny beställning och man skulle göra precis som atrix skrev att man ska inte försöka logga in utan göra en ny beställning med samma e-post adress som man gjorde tidigare så hittar de uppgifterna.
Skönt, det verkar som att det kommer att ordna sig!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av N.Roheda »

Först skickar de ut ett mail på att man skall "extenda" sitt abb. Men det gick inte :-( Mailar dem & får ett annat besked hur man skall göra, provar det, men nu blev min IP blacklisted? Ska det vara så komplicerat?
Boyka
Inlägg: 27
Blev medlem: sön sep 24, 2017 5:35 pm

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av Boyka »

Vinklar in här också. Försökt leta åt länken till dashboard och trodde might hittat. Försökte logga in men är även jag ip bannad nu. Maila supporten 2ggr i veckan och inväntar svar.

Första problemet var som sagt dashboard. Andra är att om man kan se hur länge man har kvar av abonnemanget någonstans? Är ju så sällan man rör något som funkar å glömmer bort allt på vägen
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: IP nummer blacklisted

Inlägg av FreddyK »

Du ser hur länge det abonnemang gäller under "Mange Lines".
Du kan även ladda ner länkar till olika enheter där på dom 3 prickarna till höger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar