IP-TV

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

lemur777
Inlägg: 23
Blev medlem: ons sep 06, 2017 8:12 pm

IP-TV

Inlägg av lemur777 »

Min IP-TV är inte bra alls . Bilden stannar och buffrar minst 1gång i minuten till slut försvinner helt inget ljud på HD kanaler . Har försökt ta bort brandväggen i routern inget hjälper. Finns det någon i Göteborg som kan detta med IP-TV från IP-TV King Snälla hör av er till mig .
emoffster
Inlägg: 52
Blev medlem: ons jun 14, 2017 9:06 am

Re: IP-TV

Inlägg av emoffster »

Berätta lite mer. Vad har du för hastighet på din uppkoppling, kör du med Wi-Fi eller kabel till din enhet, vad är det för router, vad använder du för enhet att spela upp IPTV med. Det blir lättare att svara då. ;)
lemur777
Inlägg: 23
Blev medlem: ons sep 06, 2017 8:12 pm

Re: IP-TV

Inlägg av lemur777 »

Min uppkoppling är 250/250 med ny router från Telia wi-fi plus v3 har kabel från router till IP-TV - box TVIP S-Box
Nemesisspanks
Inlägg: 8
Blev medlem: tor jul 19, 2018 10:25 pm

Re: IP-TV

Inlägg av Nemesisspanks »

Jag gissar på att det är Telia som är problemet.
Men Testa gärna en internetdelning från din mobil till boxen via wi-fi för en kort stund så du slipper döda din dataanvändning på din mobil, för att kolla om det fortsätter att strula. Annars testa att göra en ominstallation på boxen genom att trycka ”s-info+4+9” samtidigt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: IP-TV

Inlägg av FreddyK »

Routrarna som ISP skickar ut är ofta dåliga.
Testa koppla med kabel direkt i väggen.
Ställ också in buffert på 5000ms som det står i instruktionerna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Dodol
Inlägg: 31
Blev medlem: ons okt 18, 2017 6:46 pm

Re: IP-TV

Inlägg av Dodol »

hade samma problem och det visade sig vara Telia som var boven. Jag använder nu VPN med dedikerad IP (kostade en extra slant) och det fungerade perfekt. i för sig har jag ett annat problem (connectar inte, buffrar hela tiden) men detta har nog inget med min VPN-lösning att göra, då det är fler än mig som har just nu samma problem.
lemur777
Inlägg: 23
Blev medlem: ons sep 06, 2017 8:12 pm

Re: IP-TV

Inlägg av lemur777 »

FreddyK skrev:Routrarna som ISP skickar ut är ofta dåliga.
Testa koppla med kabel direkt i väggen.
Ställ också in buffert på 5000ms som det står i instruktionerna.
Fungerar inte med kabel direkt i väggen har ställt in buffert på 5000ms buffrar ändå
Skriv svar