Sida 2 av 2

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: tis aug 07, 2018 8:19 pm
av Dodol
hej53798 skrev:Min siptv app lirade inte alls på 4-5 dagar, tig ur strömmen i tvn (lg) så hoppa den igång nån timme.

Sedan redigerade jag min m3u fil så att den blev mycket mindre tog bort alla länder jag inte behöver, samt avinstallerade onödiga appar, sen dess har det funkat som det gjorde innan förra veckan :)
Min setup nu på LG är:

1.Nätverk: lankabel. Har satt dns i router cloudflare.
2.M3u fil tagit bort allt jag inte behöver i notepad++ och laddat upp via siptv mylist sidan, är man mindre datakunnig verkar enklaste sättet att minska m3u filen vara att redigera boquet list i dashboard och sen ladda om sin playlist m3u länk. (maila support för tillgång dashboard)
3. Avinstallerat alla appar i tvn jag inte använder för att frigöra minne (bara för att)


Vet inte vad som löste de egentligen men detta kan vara värt o prova.

hur får man access till dashboard?

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: tis aug 07, 2018 8:58 pm
av Dodol
FreddyK skrev:Har du kollat så du inte behöver förnya din line?
Har du kollat med M3U fil i t.ex. VLC, Kodi osv ifall det blir samma där?
Jag har testat allt. filen fungerar fint i VLC, samt M3U-testfilen....
jag har haft samma fel sedan Juni och inget har hänt

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: ons aug 08, 2018 5:45 am
av hej53798
Dodol skrev: hur får man access till dashboard?
Maila support@iptvking . me för att få tillgång till dashboard. Men börja med att dra ur strömmen ur tvn några minuter och se om appen fungerar efter det, avinstallera onödiga appar på tvn också värt som första åtgärd.

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: ons aug 08, 2018 10:06 pm
av Dodol
Jag tror mig ha isolerat felet, nämligen min ganska nyinköpta Linksys router. jag använder DDWRT på den pga att jag använder OpenVPN (med didekerad IP) då min ISP Telia har strulat till det för mig. det har fungerat perfekt i några månader så själva routern och dess lösing (av VPN) har tidigar inte varit några problem med. Provade och körde med en annan router och det fungerade perfekt, men så fort jag använder min nya router med Smart IPTV så får jag samma fel som tidigare. Routern fungerar som det ska förövrigt. Det är flera maskiner som är kopplade till den t.ex. samma TV som jag har Smart IPTV installerad på.

i och med detta så är det något hos själva appen som inte riktigt fungerar med min router. kan det vara några funktioner som jag har oavsiktligt kommit åt i routern som orsakat allt detta?
några portar som skall vara öppna?

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: tor aug 09, 2018 4:46 am
av FreddyK
VPN med dedikerad IP har varit ok tidigare men man har på sistone börjat att blockera även dessa tyvärr.
Speciellt i UK har man varit tvungen att använda det då IPTV är blockerad av alla stora ISP's där pga en dom.
Finns även fler och fler ISP's runtom Europa som börjar blockera så får väl se om det blockeringen upphävs igen så småningom.
Premier League har nyligt vunnit en dom att IPTV och annat gör Premier League tillgängligt ska blockeras så kan nog tappas många kunder om man fortsätter blockera VPN.
I Sverige har vi varit ganska förskonade mot det men det är nog inte långt borta.
ISP's som Bredbandsbolaget och nyligen Telia har fått listor med vad som ska blockeras och taget till domstol.
Ifallet med Bredbandsbolaget gällde det bara Swefilmer och Piratebay och där förlorade Bredbandsbolaget.