Problem med alla kanaler, connectar inte

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Dodol
Inlägg: 31
Blev medlem: ons okt 18, 2017 6:46 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av Dodol »

hej53798 skrev:Min siptv app lirade inte alls på 4-5 dagar, tig ur strömmen i tvn (lg) så hoppa den igång nån timme.

Sedan redigerade jag min m3u fil så att den blev mycket mindre tog bort alla länder jag inte behöver, samt avinstallerade onödiga appar, sen dess har det funkat som det gjorde innan förra veckan :)
Min setup nu på LG är:

1.Nätverk: lankabel. Har satt dns i router cloudflare.
2.M3u fil tagit bort allt jag inte behöver i notepad++ och laddat upp via siptv mylist sidan, är man mindre datakunnig verkar enklaste sättet att minska m3u filen vara att redigera boquet list i dashboard och sen ladda om sin playlist m3u länk. (maila support för tillgång dashboard)
3. Avinstallerat alla appar i tvn jag inte använder för att frigöra minne (bara för att)


Vet inte vad som löste de egentligen men detta kan vara värt o prova.

hur får man access till dashboard?
Dodol
Inlägg: 31
Blev medlem: ons okt 18, 2017 6:46 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av Dodol »

FreddyK skrev:Har du kollat så du inte behöver förnya din line?
Har du kollat med M3U fil i t.ex. VLC, Kodi osv ifall det blir samma där?
Jag har testat allt. filen fungerar fint i VLC, samt M3U-testfilen....
jag har haft samma fel sedan Juni och inget har hänt
hej53798
Inlägg: 7
Blev medlem: tor aug 02, 2018 6:22 am

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av hej53798 »

Dodol skrev: hur får man access till dashboard?
Maila support@iptvking . me för att få tillgång till dashboard. Men börja med att dra ur strömmen ur tvn några minuter och se om appen fungerar efter det, avinstallera onödiga appar på tvn också värt som första åtgärd.
Dodol
Inlägg: 31
Blev medlem: ons okt 18, 2017 6:46 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av Dodol »

Jag tror mig ha isolerat felet, nämligen min ganska nyinköpta Linksys router. jag använder DDWRT på den pga att jag använder OpenVPN (med didekerad IP) då min ISP Telia har strulat till det för mig. det har fungerat perfekt i några månader så själva routern och dess lösing (av VPN) har tidigar inte varit några problem med. Provade och körde med en annan router och det fungerade perfekt, men så fort jag använder min nya router med Smart IPTV så får jag samma fel som tidigare. Routern fungerar som det ska förövrigt. Det är flera maskiner som är kopplade till den t.ex. samma TV som jag har Smart IPTV installerad på.

i och med detta så är det något hos själva appen som inte riktigt fungerar med min router. kan det vara några funktioner som jag har oavsiktligt kommit åt i routern som orsakat allt detta?
några portar som skall vara öppna?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Inlägg av FreddyK »

VPN med dedikerad IP har varit ok tidigare men man har på sistone börjat att blockera även dessa tyvärr.
Speciellt i UK har man varit tvungen att använda det då IPTV är blockerad av alla stora ISP's där pga en dom.
Finns även fler och fler ISP's runtom Europa som börjar blockera så får väl se om det blockeringen upphävs igen så småningom.
Premier League har nyligt vunnit en dom att IPTV och annat gör Premier League tillgängligt ska blockeras så kan nog tappas många kunder om man fortsätter blockera VPN.
I Sverige har vi varit ganska förskonade mot det men det är nog inte långt borta.
ISP's som Bredbandsbolaget och nyligen Telia har fått listor med vad som ska blockeras och taget till domstol.
Ifallet med Bredbandsbolaget gällde det bara Swefilmer och Piratebay och där förlorade Bredbandsbolaget.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar