Sida 1 av 2

Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: ons jul 11, 2018 5:04 pm
av Freakmacleod
Jag har nu i ett par dagar haft problem med att inga kanaler har fungerat. Jag kör via en Smart TV, LG.

Det har fungerat klockrent annars och har inte haft några problem men nu på senaste dagarna så när jag väljer en kanal så står det bara Connecting... och inget händer.

Jag har verifierat att jag har internet bort till min TV.

Jag har startat om utrustningen också, ända bort till min fiberkonverter för att vara säker på att inget strular med datatrafiken.

Jag provade att ändra i inställningar att köra MPEG, men då får jag ett felmeddelande och när jag ändrar tillbaka till Smart OS så får jag bara connecting... fortfarande.

Tacksam för hjälp med detta.

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: tor jul 12, 2018 2:11 am
av FreddyK
Har du kollat så du inte behöver förnya din line?
Har du kollat med M3U fil i t.ex. VLC, Kodi osv ifall det blir samma där?

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: fre aug 03, 2018 10:50 am
av jimler
jag har samma fel!
vad händer??
har haft iptvking i 1 dygn och funkat bra och nu detta fel??
kollar jag settings i smart iptv så stämmer inte mac adressen med den jag reggade tidigare.... testade göra om men får bara connecting fel sedan dår jag felet: url nr.1 error

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: fre aug 03, 2018 4:28 pm
av FreddyK
Om MAC adressen är fel så kommer det inte att fungera.

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: lör aug 04, 2018 9:25 am
av hej53798
Jag har LG tv och har inte fungerat sen ca en vecka med appen, nu testade jag dock att stänga av tvn och ta ur strömkabeln 5 minuter för att "rensa cäshen" och nu fungerar det igen.

Enligt inlägg på https://iptv.community/threads/smart-ip ... 306/page-2 så har LG dåligt med minne och när man drar ur strömmen ett tag rensas cachen. Har ej kollat om det stämmer men det fungerade iaf.


Jag har inte editerat kanallistorna någonting så dom är ju rätt stora då appen måste ladda hela världens kanaler, så slut på minne känns hyfsat troligt.

Eller fungerar det för alla på LG appen nu igen?

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: sön aug 05, 2018 7:54 am
av Peppat
Hej jag har samma fel men med en Samsung smart tv funkade i 2-3 veckor. Men sen har jag inte fått till det . Jag är jätte besviken att det inte funkar :cry: . Har testat hos en kompis funkar inte där heller medans hans grejer funkade klockrent. Jag bor i Västernorrland finns det någon duktig person som kan hjälpa mig att få igång detta. Jag har provat allt startat om router enhet efter 5 min 4 tim 24 tim uppdaterat enl länkk jag fått från IPtv vad f-n skall jag göra
//P

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: sön aug 05, 2018 8:34 am
av Addelito
Jag har haft IPTV King i snart 2 år med Samsung SMART-TV och har fungerat utmärkt - fram till för några dagar sedan. När jag satte på TVn på morgonen stod det bara connecting på alla kanaler. När jag restartade appen fick jag sedan igång mina Favorit-kanaler men min URL-Link är borta och alla andra kanaler är borta. Igår så använde jag mig av den aktiveringslänk jag fick första gången och deletade Linken och så fungerade det. Dock kom samma fel imorse. Kan alltså inte hitta några andra kanaler.

Vad är det för fel? Den kan inte ligga hos mig när jag inte rört något om även provat igen men ändå samma fel. Dessutom verkar flera ha samma problem. Hur löser jag detta på bästa sätt?

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: sön aug 05, 2018 8:36 pm
av hej53798
Min siptv app lirade inte alls på 4-5 dagar, tig ur strömmen i tvn (lg) så hoppa den igång nån timme.

Sedan redigerade jag min m3u fil så att den blev mycket mindre tog bort alla länder jag inte behöver, samt avinstallerade onödiga appar, sen dess har det funkat som det gjorde innan förra veckan :)
Min setup nu på LG är:

1.Nätverk: lankabel. Har satt dns i router cloudflare.
2.M3u fil tagit bort allt jag inte behöver i notepad++ och laddat upp via siptv mylist sidan, är man mindre datakunnig verkar enklaste sättet att minska m3u filen vara att redigera boquet list i dashboard och sen ladda om sin playlist m3u länk. (maila support för tillgång dashboard)
3. Avinstallerat alla appar i tvn jag inte använder för att frigöra minne (bara för att)


Vet inte vad som löste de egentligen men detta kan vara värt o prova.

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: tis aug 07, 2018 8:05 pm
av Dodol
jag har haft detta fel ett tag och provat mig fram med alla möjliga saker utan framgång. Kan se att detta är ett problem hos många som använder sig av Smart TV lösnigen. Kan dock inte finna några som helst svar från Admin eller dylikt.

Någon som har lyckats bättre än de flesta av oss?

PS. jag mailade admin nyss och bad om hjälp, hoppas det leder någonvart nu.

Re: Problem med alla kanaler, connectar inte

Postat: tis aug 07, 2018 8:18 pm
av Dodol
Dodol skrev:jag har haft detta fel ett tag och provat mig fram med alla möjliga saker utan framgång. Kan se att detta är ett problem hos många som använder sig av Smart TV lösnigen. Kan dock inte finna några som helst svar från Admin eller dylikt.

jag har testat streaming i VLC och det fungerar. alltså sker själva streaming. NU är jag ingen expert inom området men felet ligger nog hos appen.

Någon som har lyckats bättre än de flesta av oss?

PS. jag mailade admin nyss och bad om hjälp, hoppas det leder någonvart nu.