Erfarenhet av ”hårdvara”

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Dan3cz
Inlägg: 9
Blev medlem: tor jun 07, 2018 7:47 am

Erfarenhet av ”hårdvara”

Inlägg av Dan3cz »

Hej!

Jag har använt IP-TV i flera år nu, och är om man ser till helheten nöjd med allt. Jag har kört via lite olika ”hårdvaror”, och måste säga att jag är mest nöjd med att köra via Smart-TV. Men det känns som man inte får ut som mest på det sättet, och vill därför höra med er, vilken sätt är bäst? Hur får man ut bästa upplevelsen, som samtidigt är snabbast och har bäst funktion, samt minst krångel. Finns det någon box t.ex som är överlägsen alla andra? En app, någon annan kombo osv. Tack på förhand!
BruketFans
Inlägg: 22
Blev medlem: lör mar 04, 2017 7:37 am

Re: Erfarenhet av ”hårdvara”

Inlägg av BruketFans »

Apple TV och iPlayTV appen :mrgreen:
Plus allt annat du kan göra/köra med Apple TV
Goody Goody...
tette
Inlägg: 25
Blev medlem: fre feb 23, 2018 10:17 am

Re: Erfarenhet av ”hårdvara”

Inlägg av tette »

iPlay appen i appleTv blev ju inte så bra efter senaste uppdateringen då den svenska undertexten försvann. Själv tycker jag Vu+ Solo2 är bästa sättet att köra på med appleTV som god tvåa! :)
BruketFans
Inlägg: 22
Blev medlem: lör mar 04, 2017 7:37 am

Re: Erfarenhet av ”hårdvara”

Inlägg av BruketFans »

Mmm, hade jag missat... :oops: .

Inte roligt, undrar om man på något sätt kan komma i kontakt med utvecklaren?
Eftersom undertexterna (Swe) fungerade bra/bättre i förra versionen borde det gå att lösa i denna versionen!
tette skrev:iPlay appen i appleTv blev ju inte så bra efter senaste uppdateringen då den svenska undertexten försvann. Själv tycker jag Vu+ Solo2 är bästa sättet att köra på med appleTV som god tvåa! :)
Goody Goody...
tette
Inlägg: 25
Blev medlem: fre feb 23, 2018 10:17 am

Re: Erfarenhet av ”hårdvara”

Inlägg av tette »

Slå på Hardware acceleration i inställningar i IplayTv appen så funkar undertexterna.
Skriv svar