App i telefonen

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Fredrik_ff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön dec 04, 2016 7:44 pm

App i telefonen

Inlägg av Fredrik_ff »

Hej

Om jag har ett smart-tv konto. Är det då OK att köra en IP-tv app i telefonen.
Under förutsättning att jag inte kör både min TV och telefon samtidigt ?

Tänker främst på att använda telefon/paddan i sommarstugan/båten/hotellet.

Och. Säg att jag köper en cromecast. Kopplar upp telefonen till mitt wi-fi och kör IP-TV appen i sovrummet. (Inte samtidigt som tvn i vardagsrummet) Finns det då risk att telefonen använder sams IP-nr och detta kan skapa problem ?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: App i telefonen

Inlägg av admin »

kommer chromecast enheten ansluta en andra gång för att fånga streamen? isåfall så är de ej tillåtet
Fredrik_ff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön dec 04, 2016 7:44 pm

Re: App i telefonen

Inlägg av Fredrik_ff »

Tack för svar.

Men jag är ändå inte helt med.
Chromcasten i sig, har ju ingenting med själva ip-tv tjänsten att göra!? Den ansluter ifo till samma nätverk, Men den hanterar väl ingen annan data än bild o ljud som telefonen tillhandahåller ?
OK chromecasten ansluter ju för att fånga streamen, men det är väl inte från "er" server utan snarare från min telefon!?

Är helt ny på det här, så väldigt tacksam för svar.
Shabo
Inlägg: 12
Blev medlem: ons okt 05, 2016 12:55 pm

Re: App i telefonen

Inlägg av Shabo »

admin skrev:kommer chromecast enheten ansluta en andra gång för att fånga streamen? isåfall så är de ej tillåtet
Är också intresserad av att använda Chromecast på resa m.m. med styrning från iPhone appen (i mitt fall GSE)!

Det bör väl inte räknas som två strömmar, då chromecast'en tar över streamingen?

Har dock inte vågat testa med risk för att bli avstängd.

Kan ni inte göra lite tester och bekräfta om det är tillåtet eller inte med chromecast!?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: App i telefonen

Inlägg av admin »

Shabo skrev:
admin skrev:kommer chromecast enheten ansluta en andra gång för att fånga streamen? isåfall så är de ej tillåtet
Är också intresserad av att använda Chromecast på resa m.m. med styrning från iPhone appen (i mitt fall GSE)!

Det bör väl inte räknas som två strömmar, då chromecast'en tar över streamingen?

Har dock inte vågat testa med risk för att bli avstängd.

Kan ni inte göra lite tester och bekräfta om det är tillåtet eller inte med chromecast!?
Vi kan testa detta, men vi äger inga Apple produkter för att kunna göra dessa tester. Har ni några Android/Linux/PC program ni vill att vi testar som fungerar ihop med Chromecast?
Fredrik_ff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön dec 04, 2016 7:44 pm

Re: App i telefonen

Inlägg av Fredrik_ff »

Jag kör med en app som heter GSE IP-TV. Den finns även till android. Funktionen borde väl vara den samma oavsett iOS eller android !?

Imponerande "kundtjänst" om ni faktist provar om det fungerar. Det upplevarnas inte med Telia ;)
Fredrik_ff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön dec 04, 2016 7:44 pm

Re: App i telefonen

Inlägg av Fredrik_ff »

Fredrik_ff skrev:Jag kör med en app som heter GSE IP-TV. Den finns även till android. Funktionen borde väl vara den samma oavsett iOS eller android !?

Imponerande "kundtjänst" om ni faktist provar om det fungerar. Det upplevs inte med Telia ;)
Shabo
Inlägg: 12
Blev medlem: ons okt 05, 2016 12:55 pm

Re: App i telefonen

Inlägg av Shabo »

admin skrev:
Shabo skrev:
admin skrev:kommer chromecast enheten ansluta en andra gång för att fånga streamen? isåfall så är de ej tillåtet
Är också intresserad av att använda Chromecast på resa m.m. med styrning från iPhone appen (i mitt fall GSE)!

Det bör väl inte räknas som två strömmar, då chromecast'en tar över streamingen?

Har dock inte vågat testa med risk för att bli avstängd.

Kan ni inte göra lite tester och bekräfta om det är tillåtet eller inte med chromecast!?
Vi kan testa detta, men vi äger inga Apple produkter för att kunna göra dessa tester. Har ni några Android/Linux/PC program ni vill att vi testar som fungerar ihop med Chromecast?
Hej!

Har ni hunnit testa med chromecast än?

Håller med Fredrik_ff att det bästa testet vore med GSE appen på iOS eller android!

Hoppas på snar återkoppling.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: App i telefonen

Inlägg av admin »

Vi har tyvärr INTE fått chromecast att fungera, iaf inte om man vill att chromecasten ska fånga streamen själv.

Android kanske har bättre alternativ för detta? En snabb google sökning och stötte på denna

https://play.google.com/store/apps/deta ... cast&hl=sv

Någon som provat?
Fredrik_ff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön dec 04, 2016 7:44 pm

Re: App i telefonen

Inlägg av Fredrik_ff »

Men är det inte precis det vi vill!?

Alltså att chromecasten INTE skall ta över streamen. Då uppkommer väl inte problemet med att två "ip-nummer" använder tjänsten samtidigt ?
Skriv svar