Sida 1 av 1
Url för spellista fungerar inte, tips?
Postat: ons maj 09, 2018 7:11 pm
av Malmopag
Hallå,
Av någon anledning har min kanallista dött. Har laddat upp den via siptv och har säkerställt att mac:en är korrekt.
Det fungerar varken i vlc, tv eller mobilapp. Klickar jag på kanallistelänken så kommer jag till en vit sida.
Någon som har tips på vad felet kan vara? Jag har försökt ladda upp den igen men det hjälpte ej
Re: Url för spellista fungerar inte, tips?
Postat: sön maj 20, 2018 8:52 am
av Malmopag
Ingen som vet? Supporten vägrar svara mig..
Re: Url för spellista fungerar inte, tips?
Postat: sön maj 20, 2018 11:35 am
av FreddyK
Är din line uppdaterad som den ska?
Kollat så att ditt abb inte har gåttt ut?
Har du testat ändrat DNS server till 8.8.8.8,8.8.4.4 eller ännu bättre Cloudflare's nya 1.1.1.1, 1.0.0.1?
Har du testat utan router?
Om inget av ovanstående fungerar så kanske din line blivit bannad av nån anledning.
Re: Url för spellista fungerar inte, tips?
Postat: sön maj 20, 2018 7:36 pm
av Malmopag
FreddyK skrev:Är din line uppdaterad som den ska?
Kollat så att ditt abb inte har gåttt ut?
Har du testat ändrat DNS server till 8.8.8.8,8.8.4.4 eller ännu bättre Cloudflare's nya 1.1.1.1, 1.0.0.1?
Har du testat utan router?
Om inget av ovanstående fungerar så kanske din line blivit bannad av nån anledning.
Hur vet jag om det gått ut?:/ det jag önskat supporten kunnat svara på
Re: Url för spellista fungerar inte, tips?
Postat: sön maj 20, 2018 9:42 pm
av FreddyK
Det kan du kolla i dahboarden under "Manage Lines".
Man kan också kolla här
http://tv.iptvking.iptv.uno:8080/client_area/
Re: Url för spellista fungerar inte, tips?
Postat: mån maj 21, 2018 7:09 pm
av Malmopag
I vilken dashboard?:/
jag antar att jag ska logga in på den sidan med det användarnamn och lösen som finns i min spellistelänk? Då blir sidan bara vit.
Jag får väl helt enkelt skaffa en annan operatör, orkar inte klydda mer med detta.. tack för ditt försök att hjälpa en vilsen själ!
Re: Url för spellista fungerar inte, tips?
Postat: mån maj 21, 2018 7:24 pm
av FreddyK
Nej i dashboard har du användarnamn och lösen som du fått i mail där du kan se dina lines.
Den andra länken till clientarea är samma som i länken däremot.
Om du haft din line sen innan förra sommaren så kan det hända du inte har fått nån dashboard aktiverad och måste då maila om att få tillgång till den.