Hur betalar man med Bitcoin?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Gurr
Inlägg: 4
Blev medlem: sön apr 22, 2018 12:17 pm

Hur betalar man med Bitcoin?

Inlägg av Gurr »

Hej!

Jag undrar hur man går tillväga för att betala med Bitcoin. Jag har läst igenom era regler & FAQ, information samt tittat i Köp fliken men ser ingen information om Bitcoin förutom att ni nämner i "Information" att man kan handla med Bitcoin som är en anonym valuta. Samt när man är i kassan så står det att man ska välja "Detta alternativ om man ska betala med Bitcoin". Det står ingenting om HUR man går tillväga rent praktiskt. Jag har frågat i mejl supporten om en länk till instruktionerna om hur man betalar med Bitcoin men "Urpo" verkar inte särskilt serviceinriktad om man säger så.

Så jag undrar, var finns denna instruktion om hur man betalar med Bitcoin som Urpo uppmanar mig att läsa?

Tack så mycket på förhand allesammans.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hur betalar man med Bitcoin?

Inlägg av FreddyK »

Genom ett ställe som handlar med Bitcoin t.ex. https://www.blockchain.com
Annars så finns det en person man kan swisha med så sköter han den handeln.
Den informationen ska synas i samband med köpet.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Gurr
Inlägg: 4
Blev medlem: sön apr 22, 2018 12:17 pm

Re: Hur betalar man med Bitcoin?

Inlägg av Gurr »

FreddyK skrev:Genom ett ställe som handlar med Bitcoin t.ex. https://www.blockchain.com
Annars så finns det en person man kan swisha med så sköter han den handeln.
Hej,

Jag vet hur man köper bitcoins och hur man skickar bitcoins till andra.
Det är inte det som är min fråga. Min fråga är hur köper jag IPTV King med mina bitcoins som jag äger? Alltså vilken adress ska jag skicka till samt hur bevisar jag att det är jag som skickat bitcoins? Ska jag bara visa transactions ID:t?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hur betalar man med Bitcoin?

Inlägg av FreddyK »

Då man betalar med bitcoins så ser man att det är du som betalat då det är en unik address för varje köp.
Dom instuktionerna ska du få då du gör ett köp.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Gurr
Inlägg: 4
Blev medlem: sön apr 22, 2018 12:17 pm

Re: Hur betalar man med Bitcoin?

Inlägg av Gurr »

FreddyK skrev:Då man betalar med bitcoins så ser man att det är du som betalat då det är en unik address för varje köp.
Dom instuktionerna ska du få då du gör ett köp.
Okej, så jag ska gå vidare i "Kassan" till betalning för att se hur man gör? Jag har inte vågat göra det eftersom det står klart och tydligt:
"(OBS! Lägg inte en order för att testa eller se hur det fungerar. Alla obetalda ordrar blir svartlistade)".

Man kan ju tycka att guiden/instruktionen för hur man betalar med Bitcoin borde vara innan den varningen i så fall så man inte riskerar att bli svartlistad.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hur betalar man med Bitcoin?

Inlägg av FreddyK »

Gör man bara enligt instruktioner så är det ju inget problem.
Då du redan säger att du vet hur du handlar med Bitcoin så borde det inte heller vara nåt problem där.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Gurr
Inlägg: 4
Blev medlem: sön apr 22, 2018 12:17 pm

Re: Hur betalar man med Bitcoin?

Inlägg av Gurr »

FreddyK skrev:Gör man bara enligt instruktioner så är det ju inget problem.
Då du redan säger att du vet hur du handlar med Bitcoin så borde det inte heller vara nåt problem där.
Problemet är ju att det inte finns några instruktioner innan. Det rimliga vore fortfarande att man har en instruktion innan själva kassan där man förklarar steg för steg hur personen handlar IPTV King med Bitcoin.

Steg 1. Du får en wallet-adress du skickar dina coins till (motsvarande 1500 kr för 1 år).
Steg 2. Du kan se hur många bitcoins 1500kr är på http://preev.com/btc/sek
Steg 3. När du skickat dina coins till wallet-adressen får du skicka en screenshot på din transaktion, inklusive transaktions-ID till vår mejladress

Eller något liknande, hur det nu funkar här hos IPTV. Borde inte vara så svårt att ordna, framförallt när moderatorer (Urpo?) i mejl hänvisar till en instruktion som inte verkar existera.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hur betalar man med Bitcoin?

Inlägg av FreddyK »

Den informationen får man då man genomför köpet så jag ser inte problemet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar