Live sport

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Affeb
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 10, 2018 8:26 pm

Live sport

Inlägg av Affeb »

Hej när jag ska se live Champions leuge och shl hockey slutspel så står det och snurrar med ca 10 sec mellanrum är ju helt omöjligt att se
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Live sport

Inlägg av otto »

Affeb skrev:Hej när jag ska se live Champions leuge och shl hockey slutspel så står det och snurrar med ca 10 sec mellanrum är ju helt omöjligt att se
Hejsan Affeb
Du får ge oss lite mera kött på benen.
Vad har du för box eller du kör med smart tv?
Vilken leverantör internet och vilken hastighet har du?
OttO Moderator IPTVKING
Affeb
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 10, 2018 8:26 pm

Re: Live sport

Inlägg av Affeb »

Hej jag har en TX3 Mini Box och A3 Internetleverantör hette tidigare T3 men har gott ihop med alltele
Det är bara när det är live sändning som jag har problem ser jag matchen dagen efter är det inga problem
Jag ska se på shl och Champions league ikväll få se hur det går
Jag är jätte dålig på det här med data osv men jag tycker inte att jag kan ha gjort nått fel men men
Affeb
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 10, 2018 8:26 pm

Re: Live sport

Inlägg av Affeb »

Hockeyn på cmore hockey gick se i 1/12 period sen började det att jäklas det går i 10-15 sec sen står den bara och snurrar.
Fotbollen på Viasat sport premium är precis lika dan fast från match start
Achilles80
Inlägg: 4
Blev medlem: mån feb 05, 2018 6:15 am

Re: Live sport

Inlägg av Achilles80 »

Jag kör med Sony smart TV och appen Smart IP TV och ingen livesport fungerar. Har man tur kan man se fem minuter innan det skall buffras. Kanaler och annat funkar jättebra, det är bara livesport som skall hålla på så här. Spelar ingen roll vad man sätter bufferstorleken på heller, det vägrar fungera.

Just nu buffrar matchen Leicester - Arsenal konstant på EPL1 kanalen precis som dom andra matcherna gör på EPL2 och 3.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Live sport

Inlägg av FreddyK »

Testa TVirl om det fungerar bättre som använder sig av det inbyggda LiveTV i AndroidTV.

https://www.youtube.com/watch?v=XvrgXWCzBew
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar