SNÄLLA HJÄLP

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av mukki »

Hej! har testat med hsl med både m3u ioch m3u plus, har följt alla instruktioner , men får fortfarande inga kanaler på mcmr,, det funkar inte heller på GSE IP TV någon som vet vad problemet kan vara? det enda meddelandet jag får är PVR MANAGER IS STARTING UP, ''no pvr clients have been started yet'' har aktiverat simple client.. och har försökt så många gånger nu. på telefonen funkar apparna med playlisten bra. men inte på apple tv 4 . snälla kan någon förklara vad jag gör för fel?
emoffster
Inlägg: 52
Blev medlem: ons jun 14, 2017 9:06 am

Re: SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av emoffster »

I GSE, starta webbserver. Surfa in på adressen som visas med en dator.
Klistra in din länk i remote playlist. Klart.
Funkar inte?
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av mukki »

emoffster skrev:I GSE, starta webbserver. Surfa in på adressen som visas med en dator.
Klistra in din länk i remote playlist. Klart.
Funkar inte?
Hej. har testat med webbserver, får det inte funka heller. får hela tiden error connection refused. testat på datorn och telefonen.
emoffster
Inlägg: 52
Blev medlem: ons jun 14, 2017 9:06 am

Re: SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av emoffster »

OK, skumt. Du skriver in adressen med lyssningsporten också, t ex http://192.168.0.200:8999
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av mukki »

emoffster skrev:OK, skumt. Du skriver in adressen med lyssningsporten också, t ex http://192.168.0.200:8999
Hej. Ja precis skriver med ''http, så som du skrivit. funkar ändå inte.
emoffster
Inlägg: 52
Blev medlem: ons jun 14, 2017 9:06 am

Re: SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av emoffster »

Nja, menar porten, :8999.
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av mukki »

emoffster skrev:Nja, menar porten, :8999.
Hej. detta är nu löst, vart tvungen och öppna upp portar för att få tillgång till sidan. Nu kan jag se iptv på appletv4 med gse :) tack för din hjälp.
Norrlänningen
Inlägg: 1
Blev medlem: lör jun 09, 2018 8:57 am

Re: SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av Norrlänningen »

Har haft samma problem. Gjort allt jag kunnat under flera dagar men till slut gett upp. MrMC suger bigtime.... :evil:
Avinstallerade skiten och installerade iPlayTV enligt tipsen från forumet och .....vips....allt fungerade direkt :D :D :D .
Irriterande att jag lagt ner sån tid på att föröka få till något som i grunden är skräp.
Jag avråder alla från att använda MrMC

/Norrlänningen
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: SNÄLLA HJÄLP

Inlägg av otto »

Norrlänningen skrev:Har haft samma problem. Gjort allt jag kunnat under flera dagar men till slut gett upp. MrMC suger bigtime.... :evil:
Avinstallerade skiten och installerade iPlayTV enligt tipsen från forumet och .....vips....allt fungerade direkt :D :D :D .
Irriterande att jag lagt ner sån tid på att föröka få till något som i grunden är skräp.
Jag avråder alla från att använda MrMC

/Norrlänningen
Tack för din feedback
Många blir säkert glada av hur du löst ditt problem.
De flesta här som har fått problem och antingen löser det själv eller med en kompis med en massa kunskaper.
Skriv gärna lösningar och feedback så blir många som slitit av sitt hår när de testat allt lyckliga.
Ha en skön lördag
OttO
Skriv svar