Från LG till Box

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Orster
Inlägg: 6
Blev medlem: tis mar 13, 2018 2:01 pm

Från LG till Box

Inlägg av Orster »

Jag har en LG Smart-TV och använder appen SMART IPTV. Allt är perfekt, bortsett från att de svenska undertexterna ofta försvinner på filmkanalerna hos både Viasat och Cmore. I filmtjänsten (VOD) är ju en sak om texterna inte är med, men på tv-kanalerna vill man gärna ha det.

Här i forumet har jag förstått att undertexter kan vara ett problem när man kör via en tv-app. Så hur löser jag det enklast och bäst? Går det att justera inställningar på något sätt för att maximera chanserna till undertext? Eller kan jag köpa en box eller kanske använda min apple-tv (3) på något sätt?

Och om jag köper en box, kan jag då använda det abonnemang som jag köpt till min smart-tv utan att iptvking måste ändra något i mitt konto?

Tacksam för all hjälp!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Från LG till Box

Inlägg av FreddyK »

Om du köper en box så kan du koppla boxens MAC adress till samma konto men du får enbart använda på 1 enhet åt gången.
MAG fixar alla typer av textning vad jag vet medans TVIP buggar med texttv textning.
HD kanalerna använder oftast DVB textning och det ska stödas av det mesta idag.
Om du skaffar en box så måste du kontakta admn och ge dom din MAC address.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Orster
Inlägg: 6
Blev medlem: tis mar 13, 2018 2:01 pm

Re: Från LG till Box

Inlägg av Orster »

Okej, får fundera på det. Så köper jag en MAG har den en egen Macadress?

Ang min Apple-TV 3. Står under instruktioner att man ska kunna använda den men jag lyckas inte ens få ner en app att prova det med. Vet du om det är nån idé att fortsätta kämpa med det?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Från LG till Box

Inlägg av FreddyK »

Alla enheter med nätverkort (både kabel och trådlöst) har sina egna MAC addresser för att nätverket ska veta var paketen ska.
Kan inte så mycket om Apple produkter men det ska fungera.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Orster
Inlägg: 6
Blev medlem: tis mar 13, 2018 2:01 pm

Re: Från LG till Box

Inlägg av Orster »

Okej, tack. Vet du vilken MAG-box som är bäst? Och nån man ska undvika?

Och nån annan som vet hur man gör med Apple-tv gen 3 där det inte finns AppStore? Hur får man tag i en app då? ☺️
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Från LG till Box

Inlägg av otto »

Hej Orster
Jag har kört Mag 250 254 256 och har nu en mag 322 w2 med massa problem med.
Hopppas att ny mjukvara kommer som tar bort felen, informir säger att mag 322 är efterföljaren till mag 254
Jag tycker som det är just nu så hade jag kört en mag 254 och will du ha wifi så köp en w2
Har du fler frågor så hoppas jag att jag har svar på dem
OttO Moderator IPTVKING
Shaggy2002
Inlägg: 4
Blev medlem: tor apr 27, 2017 1:29 pm

Re: Från LG till Box

Inlägg av Shaggy2002 »

Orster skrev:Okej, tack. Vet du vilken MAG-box som är bäst? Och nån man ska undvika?

Och nån annan som vet hur man gör med Apple-tv gen 3 där det inte finns AppStore? Hur får man tag i en app då? ☺️
Det går inte att ladda hem en app på Apple TV 3

Finns bara på Apple TV 4,
Min polare har den, men är inte nöjd med appen som finns,
Köp en box är mitt tips
Skriv svar