tvip 410 ir kabel

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

dixter1983
Inlägg: 5
Blev medlem: mån feb 26, 2018 7:53 am

tvip 410 ir kabel

Inlägg av dixter1983 »

hej
är ny på detta, min fråga är:
den ir kabel som följer med boxen, vad gör den? är det för man inte ska kunna bli spårad?
är det bara och koppla in den så är det lugnt?
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: tvip 410 ir kabel

Inlägg av tuffy »

Ir kabeln är för att boxen ska ta emot signal från fjärrkontrollen.
Demonaz
Inlägg: 114
Blev medlem: sön mar 05, 2017 8:05 pm

Re: tvip 410 ir kabel

Inlägg av Demonaz »

Den är till för bättre mottagning från fjärrkontrollen. Jag tycker dock det fungerar bättre utan den
Eh?
dixter1983
Inlägg: 5
Blev medlem: mån feb 26, 2018 7:53 am

Re: tvip 410 ir kabel

Inlägg av dixter1983 »

daww haha känner mig ganska trög men tack.

men vad gör man åt att dölja att man kör iptv?
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: tvip 410 ir kabel

Inlägg av atrix »

Dölja att du kör med IPTV? hehehe.. du gav mig ett stor leende, hoppas du inte tar illa upp. Alla är nybörjare någon gång, och då ska man fråga, det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Men jag ska försöka ge dig ett bra svar :-)

Denna kabel är till för att om du har din TVIP 410 inne i en tvmöbel, då kan det bli svårt för fjärrkontrollen att skicka kommandon till TVIP 410, så då kopplar man in kabeln boxen och drar fram den kabeln så att den syns, då skickar fjärrkontrollen kommandona lätt till boxen och det blir inga störningar. Hoppas du fick ett svar :-)

Sedan är det ingen som spårar dig, men om du vill vara säker för att verkligen inte bli spårad då ska du skaffa en VPN-lösning med dedikerad IP-nummer. Dock kostar en sådan lösning, men om jag vore dig, så skulle jag göra som 95% av alla här, inte tänka på att du bli spårad utan bara njut av alla kanaler då kan se här.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar