Grundläggande frågor om EPG, inspelning och undertexter

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

eva
Inlägg: 3
Blev medlem: ons feb 14, 2018 12:56 pm

Grundläggande frågor om EPG, inspelning och undertexter

Inlägg av eva »

Hej!

Jag blir alldeles snurrig av att läsa alla trådar om EPG, Timeshift och undertexter - tre funktioner jag gärna vill ha men diskussionerna går ofta över mitt huvud. Kan någon hjälpa mig med dessa frågor?

1. Är Timeshift och tidsinställd inspelning samma sak? Eller betyder Timeshift att man spelar in via EPG?

2. Kan man - utan Timeshift - förinställa en tid för inspelning manuellt på boxarna?

3. Funkar Timeshift bara med vissa boxar hos iptvking?

4. Blir inspelningen låst till boxen, typ som det är på de flesta TV-apparater?

5. Är utseende och innehåll på EPG något man ställer in som användare? Kan man / måste man konfigurera sin egen EPG för att det ska funka?

6. EPG verkar inte funka på alla boxar med iptvking??? Är då enda sättet att välja kanal från en jättelång lista?

7. Kommer kanallistan automatiskt via iptvking eller boxen, eller måste man ha en m3u-fil?

8. Läste i någon tråd att man inte kan få både undertexter och EPG samtidigt i boxen??? Eller var det undertexter och Timeshift??? Kan inte hitta tråden igen, är det någon som vet vad det rör sig om?

9. Går det att uppnå följande med någon box: Ha EPG + ha en egensorterad lista av kanaler + kunna spela in med timer via EPG?

10. Vilka boxar ska man titta på om man vill att EPG ska funka så smidigt som möjligt?

11. Vilka boxar ska man titta på om man vill att inspelning ska funka så smidigt som möjligt?

12. Om man köper boxen i en svensk butik (tex satvision.se eller satpro.se), kan man ändå riskera att få en s.k. kina-box som det varnas för här på sajten?


Pust...! Jag ber om ursäkt för de många frågorna, men jag har läst här på forumet utan att poletten riktigt trillar ner. Om någon är villig att besvara mina frågor ovan skulle det verkligen hjälpa mig att komma vidare för att köpa rätt box och sedan beställa abonnemang.

Om det är för många frågor skulle jag ändå vara tacksam om någon tog nåt nummer och besvarade vad han/hon orkar med.

Tack på förhand! /Eva