Någon som använder Raspberry Pi 3 + Kodi?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Någon som använder Raspberry Pi 3 + Kodi?

Inlägg av FreddyK »

Nej den känner inte av det utan kommer visa sig i form av den helt enkelt inte orkar med.
Har för mig det inte finns några såna profiler som standard just av den anledningen.
Inget hindrar dig att skapa egna profiler men som sagt den kommer inte orka med.
Tekniskt sets kanske det skulle gå med GPU acceleration men tror inte mjukvaran stöder det.
Vad jag sett funkar det inte ens på min ganska kraftiga dator med GPU acceleration för encoding.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
gabbe222
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jan 13, 2017 8:54 pm

Re: Någon som använder Raspberry Pi 3 + Kodi?

Inlägg av gabbe222 »

problemet är ju att skapar jag en egen profil så saknar jag ju en uppsjö av parametrar, jag kan ju inte välja codecs eller nånting.
Saknar jag nått som jag måste installera? Nått codec pack ? installerade tom nyaste betan för att vara säker på att jag inte hade en gammal version bara. Kan ju hända att dom inte har implementerat transcoding i Raspberry pi realesen just för att den är för slö?

Vad kör du för setup?


Ser nu att det är tillagt text i hjälpfilen som inte stod där förut i min äldre version.
http://prntscr.com/dyrwdc
"If you do not have a build of Tvheadend with transcoding enabled some of the above profiles (and their associated Help pages) will not be available."
Hur bygger jag in det i efterhand?

Edit: ajja, transcoding är disabled default i libreelec RPI realesen, dock så står det ingenstans..
Körde in libreelec generic build i min vardagsruimsburk som är betydligt kraftfullare och NU har jag transcoding options.
Kan vara bra att veta för någon annan som är lika noob som mig.
Senast redigerad av 1 gabbe222, redigerad totalt 0 gånger.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Någon som använder Raspberry Pi 3 + Kodi?

Inlägg av FreddyK »

Man måste ha build enviroment för RPi3 till att börja med

https://wiki.libreelec.tv/index.php?title=Compile

Men som sagt ingen ide att försöka tro mig den är för slö.
Förutom det så har den bara 1gb minne med som också är en begränsning.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Zissou
Inlägg: 6
Blev medlem: fre mar 17, 2017 6:07 pm

Re: Någon som använder Raspberry Pi 3 + Kodi?

Inlägg av Zissou »

OSMC's egna User-agent är anledningen till varför det inte går att få igång på OSMC. Om nån vill köra OSMC så har jag skrivit ett Kodi-tillägg som laddar ner spellistan, lägger till en fungerande User-agent och spottar ut en modifierad spellista med alla kanaler och en med bara de svenska. Dessa sparas till valfri plats på RPi'n. PMa mig om nån skulle vara intresserad. Detta är alltså endast för att få igång det på OSMC. Libreelec och Openelec fungerar det redan bra på.
rithkhmer
Inlägg: 4
Blev medlem: tis jun 20, 2017 3:04 am

Re: Någon som använder Raspberry Pi 3 + Kodi?

Inlägg av rithkhmer »

thank for good sharing... :D :D :D

gclub
gclub online
Skriv svar