"Buffrar"

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Beeenan
Inlägg: 3
Blev medlem: ons dec 20, 2017 6:29 pm

"Buffrar"

Inlägg av Beeenan »

Hej,

Jag skaffade IPK för några månader sen och upptäckte direkt att det inte fungerade felfritt. Skyllde på min uråldriga router i början, men har bytt nu till en som ska klara all trafik och lite till.

Problemet är att kanaler börjar "Buffra", ibland först efter 20-30 min användning. Sen är det kört, det går inte se något mer efter det, det laggar var tionde sekund.

Vad kan problemet vara? Har provat allt under felsökning vad det gäller routerinställningar. Jag har 1000/1000 i internetkapacitet och får ut iaf 150-200 mbit/s upp och ner mot speedtest i Amsterdam. Kör windows 7 och Kodi 17.4

Har inget annat på nätet som laddar under tiden heller.
Någon annan som har detta problem att det laggar? framförallt på större "tv-evanemang" så som landskamper osv.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: "Buffrar"

Inlägg av otto »

Hejsan
Vad kör du med box eller smart tv?
Kör du test mot Holland när du har problem?
Testa och stäng av din router 1 gång i veckan så cashen i den töms (ström lös)
OttO
Beeenan
Inlägg: 3
Blev medlem: ons dec 20, 2017 6:29 pm

Re: "Buffrar"

Inlägg av Beeenan »

Kör med Kodi i HTPC.
Testade nu, då jag har problem som vanligt.
Får 135mbit ner och 140 mbit upp mot Amsterdam Speedtest.

Routern är omstartad också.
Är det IPTV-king som inte har nog med bandbredd? Tänker när det är så här så ofta nu mer.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: "Buffrar"

Inlägg av FreddyK »

Inga problem här med varken Kodi, Enigma2 eller VLC.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Beeenan
Inlägg: 3
Blev medlem: ons dec 20, 2017 6:29 pm

Re: "Buffrar"

Inlägg av Beeenan »

Varför hänger du då här på forumet? ;)
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: "Buffrar"

Inlägg av atrix »

Kanske för att han vill hjälpa andra så som man bör göra på ett forum.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Kurupt164
Inlägg: 11
Blev medlem: mån okt 09, 2017 7:30 am

Svart i tvn

Inlägg av Kurupt164 »

Hej har en mag254w2 i morse när jag starta den så var det bRa svart i tvn har teatat starta om utan att lyckas portalen laddas inte upp är det fler som har samma problem ?
Alexxx
Inlägg: 11
Blev medlem: lör sep 16, 2017 5:55 pm

Re: "Buffrar"

Inlägg av Alexxx »

Jag har precis samma problem när jag vill titta på filmer från United States och det gäller flera av deras kanaler. Det slår aldrig fel att precis när en film börjar så ska det avbryta med "Buffrar" antingen var 20 sek eller var annan minut. Fruktansvärt störande! Det som retar mig ännu mer är att det inte gör så när det är reklam?!
Har inga avbrott när jag tittat på tex Viasat eller liknande, men alltid när jag vill titta på United States. Kan tilläggas att det också gör så på svenska kanalerna FHD och många gånger på HD kanalerna också. Uppkoppling är utmärkt, fiber 250/100 Mb, kör direkt ansluten med kabel i TVn, så jag kör med appen Smart IPTV. Vad kan man göra åt detta störande fenomen? :x
Skriv svar