iptv i vu+duo2 box

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

golfbotte
Inlägg: 13
Blev medlem: lör aug 19, 2017 6:57 pm

iptv i vu+duo2 box

Inlägg av golfbotte »

Jag har installerat iptv i min vu+ duo2 som har VTi image. Det visade sig att många HD-kanaler inte gick att öppna. Skall man installera någon iptvplayer eller måste man lägga in en ny image. Jag har VTi 8.0 och det finns ju nyare. Är det någon som har samma problem och kan ge lite råd.
golfbotte
Inlägg: 13
Blev medlem: lör aug 19, 2017 6:57 pm

Re: iptv i vu+duo2 box

Inlägg av golfbotte »

Nu har jag fått igång detta, men jag får inte några undertexter på filmkanalerna. Vissa, som TV4 Film funkar, men det kanske beror på att texten är inbränd i filmen. Hur får man igång de övriga?
Svip
Inlägg: 22
Blev medlem: ons sep 06, 2017 5:45 pm

Re: iptv i vu+duo2 box

Inlägg av Svip »

golfbotte skrev:Nu har jag fått igång detta, men jag får inte några undertexter på filmkanalerna. Vissa, som TV4 Film funkar, men det kanske beror på att texten är inbränd i filmen. Hur får man igång de övriga?
Jag har en VU+ Solo2 och har testat flera olika lösningar men bara fått undertexterna på filmkanalerna att fungera lite sporadiskt. Det verkar vara VU+ boxarna som inte är kompatibla.
Jag har bytt spelare i Serviceapp och lagt in kanallistorna med m3u2userbouquet.
Det finns en guide i forumet på hur du går tillväga.

Jag kommer dock att byta ut min box mot en Nvidia Shield TV.
Skriv svar