Hej!
Har ett enormt irriterande problem.
Oavsett kanal så hänger kanalen sig någon gång under tittandet.
Sitter på 100mbit fiber från Telia och en i7 processor 16gb ram, gtx770 samt ssd disk. Kör med kabel från router så inte wi-fi. Så förstår ibte varför det skulle hänga sig hela tiden.
Det löser sig genom att starta en annan kanal och sedan byta tillbaka till det jag ska kolla på. Någon haft samma problem? Och finns det någon lösning?
Kanaler hänger sig
Re: Kanaler hänger sig
Så här (https://imgur.com/E1tfmJ0) ser det ut för mig när det hänger sig i kodi, har du samma problem?
Ni kan testa lägga in det här i advancedsettings.xml fil som ska ligga i userdata mappen
<advancedsettings>
<network>
<curllowspeedtime>300</curllowspeedtime>
<curlclienttimeout>45</curlclienttimeout>
</network>
<cache>
<buffermode>0</buffermode>
<memorysize>268435456</memorysize>
<readfactor>40</readfactor>
</cache>
</advancedsettings>
Här kan ni läsa lite mer om dom olika inställningar som finns http://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml#cache
Andra saker man kan testa göra är att kolla lite på QOS inställningar i routern och välja att enheten du har problem med ska ha prioritet på trafiken. Det kan man ange antingen genom IP eller MAC adress.
<advancedsettings>
<network>
</network>
<cache>
</cache>
</advancedsettings>
Här kan ni läsa lite mer om dom olika inställningar som finns http://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml#cache
Andra saker man kan testa göra är att kolla lite på QOS inställningar i routern och välja att enheten du har problem med ska ha prioritet på trafiken. Det kan man ange antingen genom IP eller MAC adress.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
fungerade inte, testade precis. Körde NBC Sports Network för att se Man U - Everton. Höll i 43 min sen hängde sig kanalenFreddyK skrev:Ni kan testa lägga in det här i advancedsettings.xml fil som ska ligga i userdata mappen
<advancedsettings>
<network>
</network>
<cache>
</cache>
</advancedsettings>
Upplever du lagg?
Det är med högsta sannolikhet din bandbredd. Prova detta
Gå in på inställning sen pvr & live TV, välj uppspelning och ändra fördröjning från 0ms till 500ms (eller högre ifall du har stora problem med lagg)
Har du kvarstående besvär bör du testa din bandbredd. Det finns en liten guide om detta här
Under rubriken HUR SNABBT INTERNET BEHÖVER JAG kan du se hur du testar rätt. Bredbandskollen och sådana tester ger ej korrekta resultat
Detta är taget från hemsidan.
Tror även kanske att det vore bra att starta om Kodi sedan och kolla en extra gång om det sparades.
Gå in på inställning sen pvr & live TV, välj uppspelning och ändra fördröjning från 0ms till 500ms (eller högre ifall du har stora problem med lagg)
Har du kvarstående besvär bör du testa din bandbredd. Det finns en liten guide om detta här
Under rubriken HUR SNABBT INTERNET BEHÖVER JAG kan du se hur du testar rätt. Bredbandskollen och sådana tester ger ej korrekta resultat
Tror även kanske att det vore bra att starta om Kodi sedan och kolla en extra gång om det sparades.
Det har fungerat innan, svårt att tänka mig att 10mbit fiber helt plötsligt inte räcker
Clean skrev:Upplever du lagg?