Hänger sig

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Matsn
Inlägg: 1
Blev medlem: tis nov 07, 2017 7:51 am

Re: Hänger sig

Inlägg av Matsn »

Hackar på alla kanaler och alla länder, har en kompis med exakt samma problem och hackar samtidigt hos oss alla gånger det är problem, så det verkar vara ett leveransproblem, inte problem hos oss!
Itnic
Inlägg: 9
Blev medlem: tor dec 07, 2017 6:20 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av Itnic »

Jim skrev:Inte en enda svensk kanal som fungerar ju.
Hackar på alla!
Instämmer nästan fullt ut, kanal 5 HD SE är den enda svenska som inte hackar för mig.. detta bekymret började igår kväll, någon som fått ordning på det hela?
kruppin
Inlägg: 11
Blev medlem: tor dec 07, 2017 6:48 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av kruppin »

Ser ut att vara telia som är problemet. Går jag via vpn så funkar det perfekt, men kör jag direkt via telia så hackar det.. Hoppas det löser sig.
United86
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 29, 2017 4:20 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av United86 »

Jag har också börjat få problem sedan igår kväll, det hackar på alla de kanaler jag tittat på. Provade igen nu på morgonen, men det var samma återigen.
Har provat att byta kanal på Telia-modemet, provat att starta om modemet genom "reset"-knappen, har även provat att dra ur modemet i 10 minuter och iptv-boxen i 15 minuter (samtidigt).
Gick in på speedtest.net och gjorde ett test mot en holländsk server, men fick inga bättre värden därifrån.

Det verkar ju inte bara vara jag som har det här problemet, så något fel på iptv-tjänsten är det ju.

Hoppas att det löser sig snart. Helhetsintrycket efter ha haft detta i en månads tid är sisådär, hade faktiskt högre förväntningar.
boten
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jan 21, 2017 3:45 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av boten »

Har Telia med stora problem, ni som säger att det funkar bättre via VPN. Har ni något tips på bra å billig VPN leverantör?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av FreddyK »

Torguard med dedikerad IP.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
gulevski
Inlägg: 2
Blev medlem: fre dec 08, 2017 10:08 am

Re: Hänger sig

Inlägg av gulevski »

Min iptv har bara connectat sen igår... någon mer har öppnat brandväggar osv--nu är kabel kopplat från bredband men anyway
anden4444
Inlägg: 1
Blev medlem: fre dec 08, 2017 12:24 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av anden4444 »

Samma problem, har också Telia, har tre polare till som det hängde sig för igår , dem har också Telia, är det Telia som är problemet? ..Någon som har koll på detta och vad är det som kan göras?
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av atrix »

https://iptvking.me/forum/viewtopic.php?f=9&t=1575

kanske är Telia som är problemet just nu.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
gulevski
Inlägg: 2
Blev medlem: fre dec 08, 2017 10:08 am

Re: Hänger sig

Inlägg av gulevski »

var kan man kolla om sin m3u länk funkar förutom i appen eller siptv
Skriv svar