Hänger sig

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av otto »

Hejsan ventojanne
Vad som är viktigt är att man sätter in sig i detta med Internet och IPTV och om man inte gör det och förväntar sig att allt ska lösa sig själv
då är det nog bäst att köpa tjänsten från annat håll. Då du får hem en låda med en box och sedan bara koppla in, men de har med problem med att det laggar och bilden ej synkar till ljudet. Ring deras kundtjänst och sitt i kö i 3 timmar. Sedan får du till svar det är inget fel på nätet nu, dra ut din sladd på din router och sätt i den igen. Sedan till det roliga priset är 10ggr dyrare.

Här på forumet finns det mycket kunskap av medlemmar som hjälper andra med problem
Så ventojanne fråga på men ingen skitkastning typ som du gör att alla har problem med IPTVKING vill jag ej läsa detta mera.
Jag sitter här och kikar på vad folk skriver och spyr ut och vissa får hjälp och vissa blir avstängda från detta forum.

Läs andras problem och hur de löst sina problem i olika trådar här på forumet.
Tex så läs varför bilden laggar?
Vilken router är bra att köpa?
Hur bra är den router man får med i sitt internet av leverantören.
När ska jag byta router, hur gammal är din router
Vilka internet leverantörer är bra eller dålig.
Vad har du för box? har du köpt en själv från Kina för de var billigare?
Hur snabbt internet har du och kanske du behöver snabbare, för du har 3 tonåringar som sitter online och spelar+ 5 telefoner inloggade på wifi
så kan du tänka dig varför ditt internet ej funkar.

Vid fel rapportering så skriver man vilken kanal och vilken dag och tid som laggar eller har kass bild eller ej funkar sedan skickar man detta till admin på detta forumet eller skriver in på rätt ställe här på forumet.
OttO moderator IPTVKING
edimedi1
Inlägg: 25
Blev medlem: ons mar 08, 2017 6:43 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av edimedi1 »

Kör 1000/1000 och har lagg problem på H2 som jag tittar mest på och ibland på vissa andra kanaler.
zymox
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jan 10, 2017 5:17 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av zymox »

Jag brukar hänga på när det gäller o ge skit 8-) men nu vill jag slå ett slag för att mitt faktiskt har fungerat riktigt bra senaste tiden. :)
Såg att tråden fortfarande lever och kan meddela att mellan 18-22 på kvällen så har BBB nåt skit för sig som gör att internet verkar gå ner sig lite titt som tätt. Eller går ner sig och går ner sig, d gör det inte. När min box hängt sig så har jag loggat in på min router och kontrollerat uppkopplingen vilket dom senaste 2 månaderna vid ungefär samma tid genererat ett mysko DNS problem. När detta felet inte ligger på så fungerar mina grejor hur bra som helst. Flippar BBB's skit så hittar 410:an inte streamen och boxen hänger sig. ( har inte kollat men antar att den streamar från någon adress som måste översättas) Har provat att köra på googles dns:r ett tag oxå med blandat resultat... ibland blir det bättre och ibland sämre.
Övrig tid klabbar min nästan aldrig längre.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av otto »

Hej Zymox
Detta jobbet är ej kul som i torsdags när alla spydde galla och stämningen urartade
Förresten ringer du och skäller ut din internet leverantör för de ar något fuffens för sig?
Hade man kanske kunnat snacka med de andra i kön till sin internet leverantör så hade man nog
kunnat piska upp stämningen ordentligt när du får sitta där i 1 timme eller mera.
OttO
zymox
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jan 10, 2017 5:17 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av zymox »

Hallå Otto

D kan jag tänka mig men tror inte att mitt strulade något nämnvärt i torsdags heller. Men som svar på frågan så, jodå - jag deklarerar rätt ofta till bbb när deras ”skit” inte fungerar. Dock så brukar det inte hjälpa något nämnvärt. Hon som sitter i supporten kan lika gärna sälja mjölk på Ica för hon tar bara en felanmälan. Man pratar aldrig direkt med någon som kan påverka något.

Hur som så är det inte ofta jag behövt gnälla här, jag tror mig ha rätt bra koll på vad det innebär och hur internet o nätverk fungerar så när jag klagat har det mest varit i ren frustration för att det hänt precis när jag kollat på nåt speciellt. E väl alltid så antar jag, blir ju märkligt om man gnäller för gnällandets skull.

Hur som tyckte jag bara att rätt skall vara rätt o då skall ni väl få höra när d funkar bra oxå och hos mig var det i februari månad i år som d klabba ordentligt sist. Då var det lite tråkigt och direkt efter en uppdatering så d var ju lätt l skylla på den. Kommer inte riktigt ihåg men syns i början av denna tråden.

Att det hackar till någon gång får man väl räkna med när vi använder internet o tror inte man kommer undan ens om man väljer någon annan.

Så, fortsätt med det ni gör, ni gör det bra.
(4:e 410:an beställd idag o snart tid för förnyande) :D
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av otto »

Hej Zymox
Jag vill att de som är tacksamma med hittar hit och berättar vad de tycker.
Jag vet att 10-15 spyr ut galla men 10 000-15 000 sitter hemma och är nöjda.
Det är lättare om en person skriver var nöjd med vad du har för när jag skriver så blir det
lite annan tomgång eller så tar jag fram storsläggan.
Har varit med länge i olika skepnader av Pirat TV
Vill att detta forum ska funka för folk som går in och letar efter svar och får hjälp.
Men att man först läser lite trådar om ämnet och sedan frågar om det är något man ej förstår.
Men vissa har ej tålamod utan slänger ut en fråga direkt och blir då förbannad när inget svar kommer.
Sedan är det inte bara folk som har abonnemang som är inne här och skriver, det är återförsäljare för andra IPTV företag
som är inne och pratar skit om IPTVKING för de sitter och vill sälja andra abonnemang.
Så är det ute i den stora världen med, köp ej pizzor hos han för de har råttkött i maten så sprids ett ryckte som kanske
dödar en företagare.
OttO
Dolph83
Inlägg: 13
Blev medlem: lör dec 02, 2017 10:41 am

Re: Hänger sig

Inlägg av Dolph83 »

En fråga!

Igår så funkade kanalerna smack fritt! Men idag börjar vissa kanaler att hacka, måste det vara Internet uppkopplingen? Kör på

Mag 256 tv-box, är något som bli ofta att laggar samt vissa kanaler inte funkar som dom ska?

Provat starta om min router och fortsätter på samma sätt. Har du något tips jag ska tänka på när gäller för stabilitet?

Mvh
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av otto »

Hej Dolph83
Du får gärna vara mera utförlig när du skriver, tex c more live 3 HD har jag fel på och sedan vilken tid.
Det går ej att typ säga att alla hackar.
Du kan gå på inre portalen göra speedtest på din mag 256
Du måste ligga på minimum 25-35 megabit.
Sedan alltid bra att dra ut sladden i sin router och tv box i 10 minuter och sedan starta router och efter den varit igång i 5 minuter starta upp din mag box.
Du kan även göra speed test mot någon server i Holland och se vad du får för siffror
Leta bland trådar så hittar du vilket speedtest.net jag menar
OttO
Plavisejadrantalasa
Inlägg: 4
Blev medlem: tor dec 07, 2017 5:18 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av Plavisejadrantalasa »

Har testat ett antal kanaler och det hänger sig på alla.
Har fungerat felfritt fram till idag.
Så det ser ut som server problem snarare än slutanvändaren.
Kör via KODI17.6.
Tacksam om man kan bekräfta detta.
Jim
Inlägg: 9
Blev medlem: ons feb 15, 2017 1:57 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av Jim »

Inte en enda svensk kanal som fungerar ju.
Hackar på alla!
Skriv svar