Hänger sig

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av N.Roheda »

United86 skrev:Jag har också börjat få problem sedan igår kväll, det hackar på alla de kanaler jag tittat på. Provade igen nu på morgonen, men det var samma återigen.
Har provat att byta kanal på Telia-modemet, provat att starta om modemet genom "reset"-knappen, har även provat att dra ur modemet i 10 minuter och iptv-boxen i 15 minuter (samtidigt).
Gick in på speedtest.net och gjorde ett test mot en holländsk server, men fick inga bättre värden därifrån.

Det verkar ju inte bara vara jag som har det här problemet, så något fel på iptv-tjänsten är det ju.

Hoppas att det löser sig snart. Helhetsintrycket efter ha haft detta i en månads tid är sisådär, hade faktiskt högre förväntningar.
Samma här, om nu Telia är problemet så kan majoriteten inte ha IptvKing! Inte så bra :-(
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av FreddyK »

Nej det är inget fel på IPTV tjänsten.
Det är fel på hur trafiken skickas mellan Telia och servrarna som IPTVKING använder sig av.
Verkar som att Telia skickar trafiken genom Cogent medans dom som fungerar utmärkt vad jag sett har direkt peering hos STHIX (http://www.sthix.net).
Problemet är alltså hos Cogent som inte orkar med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av N.Roheda »

FreddyK skrev:Nej det är inget fel på IPTV tjänsten.
Det är fel på hur trafiken skickas mellan Telia och servrarna som IPTVKING använder sig av.
Verkar som att Telia skickar trafiken genom Cogent medans dom som fungerar utmärkt vad jag sett har direkt peering hos STHIX (http://www.sthix.net).
Problemet är alltså hos Cogent som inte orkar med.
Vad ska King göra för att leverera till sina kunder, Telia?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av FreddyK »

Dom kan inte göra nåt åt det då det är utanför deras kontroll.
Som kund kan man byta ISP eller skaffa en VPN med dedikerad IP för att komma runt det.
Torguard med dedikerad IP är ett exempel på det.
Alternativet är också att vänta och se om problemet fixar sig då det inte bara är IPTVKING som tar den vägen.

Här kan ni se vad som peeras hos STHIX http://www.sthix.net/index.php/connected-networks-sth/
Telia har ju sitt eget nät till många ställen men har ingen peering hos STHIX eller mot Core Backbone så paketen tar andra vägar istället.
Kan finnas vissa mindre ISP som använder sig av Telias nät med och påverkas även dom och har för mig Tele2 är en av dom.
Vad som hänt är att paketen går en annan väg än tidigare.
Det finns andra ställen det kan peeras på med men det är där dom flesta verkar peera mot Core Backbone.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av N.Roheda »

FreddyK skrev:Dom kan inte göra nåt åt det då det är utanför deras kontroll.
Som kund kan man byta ISP eller skaffa en VPN med dedikerad IP för att komma runt det.
Torguard med dedikerad IP är ett exempel på det.
Alternativet är också att vänta och se om problemet fixar sig då det inte bara är IPTVKING som tar den vägen.

Här kan ni se vad som peeras hos STHIX http://www.sthix.net/index.php/connected-networks-sth/
Telia har ju sitt eget nät till många ställen men har ingen peering hos STHIX eller mot Core Backbone så paketen tar andra vägar istället.
Kan finnas vissa mindre ISP som använder sig av Telias nät med och påverkas även dom och har för mig Tele2 är en av dom.
Vad som hänt är att paketen går en annan väg än tidigare.
Det finns andra ställen det kan peeras på med men det är där dom flesta verkar peera mot Core Backbone.
Tyvärr kan jag inget om detta :-( IP hit & dit
jocke64
Inlägg: 3
Blev medlem: ons okt 25, 2017 6:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av jocke64 »

Verkar för en lekman som mig att om problemet är Telia varför påverkas inte sändningen av engelska kanalerna bara dom svenska förutom 5an.
PS. har Telia
Jocke
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av FreddyK »

Dom engelska kanalerna ligger på en annan server.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Itnic
Inlägg: 9
Blev medlem: tor dec 07, 2017 6:20 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av Itnic »

Ang VPN så om man läser reglerna som iptv har så står det ju:

Använd inte VPN då de flesta VPN IP är redan svartlistade hos oss pga missbrukar. Väljer du att använda VPN så ansvarar du själv för detta och vi kan inte hjälpa dig om ditt konto blir avstängt pga missbruk.

:| :roll:
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av FreddyK »

Normalt så har VPN Shared IP som innebär att 1000 tals andra kan ha samma IP som du och den typen av VPN är förbjuden.
VPN med Dedikerad IP som innebär att enbart du har det IP är tillåten däremot och det är nåt man normalt måste köpa till utöver vanliga VPN tjänsten.
Reglerna skulle nog behöva uppdateras lite då det gäller VPN.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
EvKem80
Inlägg: 12
Blev medlem: lör aug 26, 2017 7:31 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av EvKem80 »

Jag snackade med Telia idag, förklarade att jag hade problem, med mitt internet, tappade kontakt osv...(såklart nämnde inte iptv ;) )
Ok, efter samtalet så dröjde de ca, 30 min och allt funkar precis som de ska göra...inte de minsta lagg, hack....Dom uppdaterade min router....Och det funkar klockrent nu....
Skriv svar