Hänger sig

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

chillinutz
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jun 16, 2017 6:59 am

Re: Hänger sig

Inlägg av chillinutz »

unusable for me at the moment.... the misses is giving me a right ear full about the service :(
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av FreddyK »

Har nu kollat i kring 30 minuter då ni säger att det är problem och inte en enda frysning eller lag för mig.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Subbe
Inlägg: 1
Blev medlem: tor sep 21, 2017 6:29 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av Subbe »

Tjena! Lagga rätt mycket på C MORE HOCKEY HD :(
Bits
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 01, 2017 6:07 am

Re: Hänger sig

Inlägg av Bits »

Laggar nå oerhört på tv4hd
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: Hänger sig

Inlägg av Ampa69 »

Subbe skrev:Tjena! Lagga rätt mycket på C MORE HOCKEY HD :(

Har inte haft ett lagg idag på den kanalen o ändå har jag Banhof som ska vara dåligt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av FreddyK »

Inget lagg här heller varken för mig eller flera jag känner och vi sitter på lite olika ISP's.
Rekommenderar att kolla era grejer och inställningar och kanske optimera med högre buffer innan kanalen startar bla.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Bits
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 01, 2017 6:07 am

Re: Hänger sig

Inlägg av Bits »

FreddyK skrev:Inget lagg här heller varken för mig eller flera jag känner och vi sitter på lite olika ISP's.
Rekommenderar att kolla era grejer och inställningar och kanske optimera med högre buffer innan kanalen startar bla.
Hej

Vi är tre stycken som köpt ett års abonnemang. Vi har alla kontrollerat våra inställningar och testat de mest utifrån rekommendationerna via forumet här och hemsidan. Vi har alla en tvip410. Jag ligger på 5000msec nu. Vi alla tre upplevde lagg igår på tv4 under idol 20:00-21:00. Vi kontrollerade då bandbredden via tptest mot Nederländerna och vi låg alla över 30mbit. Vi har ej Banhof. Jag har tidigare haft mer problem men det vart mycket bättre när jag ökade på hastigheten till 250mbit, hade tidigare 100mbit. Finns det något annat man skulle kunna göra?
Funderar om det finns någon annan hårdvara som kanske är bättre än min tvip410. Vad kör ni andra?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av FreddyK »

Räcker gott och väl med 20-30mbit och 100mbit räcker till att ha flera boxar igång med flera abonnemang igång samtidigt utan problem.
Routing och bra hastighet och speciellt till utlandet är viktigare och även om det visar 30mbit så är det ota över flera connections i speedtesterna där.
Är det 5 connection så blir det 8mbit per connection och då får man buffer.
Man kan också få olika hastigheter beroende på vilken ISP som är i andra ändan med. Man kan få 10mbit mot ett ställe och 50mbit mot ett annat ställe trots att det är samma land.
Själv får jag nästan full speed mot Holland i mina tester mellan 80-90mbit med 100/100mbit internet.
Även om man får bra hastigheter så är streaming och nerladdning olika saker då det räcker med 1 tappat paket på vägen då och då för att orsaka buffer även om det är bra hastigheter i övrigt.
Det ställer också krav på att routern kan hantera allt som är uppkopplat till den och att den har rätt inställningar.
Testa koppla upp direkt i väggen utan router.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
El_Jefe
Inlägg: 5
Blev medlem: ons sep 13, 2017 7:33 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av El_Jefe »

Nu har hela skiten klappat ihop för dom! Den laddar inte ens upp portalen. En fredagkväll, kul... Hur länge till ska ni ha problem tänkte ni?? :evil:
Chris666
Inlägg: 5
Blev medlem: fre sep 29, 2017 6:58 pm

Re: Hänger sig

Inlägg av Chris666 »

Det låg nere i ca 5 minuter för mig men nu fungerar det igen. har en TVIP S-Box v.412.
Skriv svar