Svart i rutan, behöver hjälp med felsökning Kodi 17

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Nilber
Inlägg: 7
Blev medlem: sön feb 26, 2017 3:17 pm

Svart i rutan, behöver hjälp med felsökning Kodi 17

Inlägg av Nilber »

Hej,

Har sedan en dryg veckas tid inte kunnat se några kanaler alls.

Jag tar in kanalerna med Kodi 17 / PVR IPTV simple client, samt även Perfect Player och det fungerar inte på någon av dem. I Kodi visas inga kanaler eller länder i kanallistan och i Perfect player så vill inte kanalerna laddas. Jag har inte pillat på några inställningar utan allt bara slutade fungera helt plötsligt.

Det jag har gjort hittills för att felsöka är:

Kollat internetanslutning - OK!

Kopplat förbi router och kört direkt från fiberuttaget - funkar fortfarande inte.

Kollat alla inställningar i setupen av PVR IPTV simple client och Perfect Player - allt OK helt i linje med guiden för Kodi 17 som man kan hitta på iptvking.me - funkar fortfarande inte

Mailat IPTV King för att kolla att allt är grönt från deras sida - fått svar att allt är OK

Någon som har tips på vad som kan vara fel? Tacksam för hjälp!
TEXT
Inlägg: 2
Blev medlem: sön apr 16, 2017 1:39 pm

Re: Svart i rutan, behöver hjälp med felsökning Kodi 17

Inlägg av TEXT »

Jag har samma problem. Jag kan dock få igång kanalerna på min iPad om jag INTE är på mitt nätverk. Min IP är ok hos IPTVKING och jag har inte missbrukat med att köra två igång samtidigt. Satt och kollade och plötsligt svartnade kanalerna. Måste vara mån typ av BAN i ledet innan IPTVKING.
Nilber
Inlägg: 7
Blev medlem: sön feb 26, 2017 3:17 pm

Re: Svart i rutan, behöver hjälp med felsökning Kodi 17

Inlägg av Nilber »

Jag har alltid använt samma enhet, dvs samma ip-nummer så mitt problem borde inte vara någon banning i leden.

Verkar vara sparsamt med tips och hjälp här..

Ska prova installera om Kodi ikväll och se om det hjälper, tror dock inte det hjälper då det varken funkar med Kodi eller Perfect Player idag
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Svart i rutan, behöver hjälp med felsökning Kodi 17

Inlägg av FreddyK »

Har ni testat starta om router då det kan vara den som strular.
Även kolla att den får nät på enheten och kolla DNS inställningar kanske testa 8.8.8.8 + 8.8.4.4 som är googles DNS servrar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Nilber
Inlägg: 7
Blev medlem: sön feb 26, 2017 3:17 pm

Re: Svart i rutan, behöver hjälp med felsökning Kodi 17

Inlägg av Nilber »

Jag har kopplat förbi router, kör direkt via bredbandsuttaget och det fungerar ändå inte. Min enhet har nät och alla mina övriga addons i Kodi + alla andra appar på enheten fungerar fläckfritt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Svart i rutan, behöver hjälp med felsökning Kodi 17

Inlägg av FreddyK »

Tycker ändå du ska testa en annan DNS server t.ex. dom jag nämnde ovan.
Ibland kan vissa addresser funka på vissa DNS och på andra inte.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar