IPTV via PLEX

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av issue »

nu har jag bränt mitt 24h test på att testa Plex! :D

iptvking FUNGERAR med Plex MEN det finns ett gäng MEN!

1: .m3u filen verkar vara för stor för channel i Plex att hantera, filen är ju på 10 000 rader (5k kanaler). Jag kortade ner den till 275 rader genom att ta bort allt som inte hade med Sverige, UK eller USA att göra. Samt så rensade jag friskt bland UK och USA kanaler

2: Nästa problem, om en kategori är för stor, t.ex. Sweden, så kommer spelaren INTE kunna visa kanalerna i kategorin. Det jag gjorde här var att dela in Sweden i 4 kategorier, Sweden1, Sweden2 osv.

3: Nästa problem är mediaspelarna, jag har testat Plex appen på Samung smart-tv, Sony smart-tv samt Xbox One. ENDAST Samsung TV klarar av att spela upp kanalerna. Xbox säger error och Sonyn säger inte ett skit utan bara står å buffrar ser det ut som.

Nu kan man antagligen ha bra många fler kanaler än de som jag testade med, samt så behöver man säkert inte dela upp Sweden i t.ex. 4 kategorier, men jag ville bara komma vidare med mina tester fort.
ErikO
Inlägg: 27
Blev medlem: tor feb 02, 2017 9:10 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av ErikO »

Har fått igång svt1 via plex på apple tv4
ErikO
Inlägg: 27
Blev medlem: tor feb 02, 2017 9:10 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av ErikO »

Jag använde xtream-editor.ch/eng för att fixa till olika grupper. Blir kanon och mrmc laddar betydligt snabbare också.
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av issue »

kan du köra alla kanaler i .m3u filen? och har du endast testat via apple tv? jag blev lite ledsen när endast 1 av mina enheter klarade att spela upp iptv via plex, det måste vara smidigt för mig och framförallt sambon när hon är ensam hemma att kunna se detta i vardagsrum eller sovrum via plexen.
TEXT
Inlägg: 2
Blev medlem: sön apr 16, 2017 1:39 pm

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av TEXT »

För mig funkar det galant i Plex på blanda annat Apple tv. Men jag är lite nyfiken på det där med att korta ner m3u-filen. Och skala bort kanaler från länder ni inte ser. Hur gör ni det?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av FreddyK »

Valfri texteditor eller så kör man ett litet php script på egen webserver där man väljer vilka länder man vlll ha.

http://tvlist.itserver.dk/tvlist.zip
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Plexus
Inlägg: 1
Blev medlem: sön maj 14, 2017 4:25 pm

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av Plexus »

Hej. Jag fick nyss fiber och är mycket intresserad av att skaffa iptvking, dock är det ett måste att använda genom plex.
Problemet är att jag aldrig hållt på med plex och IP-TV
Och har läst denna tråd om EMU och redigera dem är som rena rama grekiskan. Finns det någon som skulle kunna skriva en lättförståelig guide om hur man får det att fungera?
Sen funderar jag på det här med restream jag har ungar som också använder sig av plex. Om jag nu kollar på tv och någon av ungarna sätter på tecknat på sina tv's slocknar det jag tittar på eller blir kontot avstängt?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av FreddyK »

IP blir bannat om 2 streams startas samtidigt.
Vet inte hur det funkar i Plex men i TVheadend kan du ställa in max antal streams för ett nätverk där man sätter 1.
Startar man en till kommer den bara säger att det inte finns nån ledig tuner tills man stänger ner första streamen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av issue »

TEXT skrev:För mig funkar det galant i Plex på blanda annat Apple tv. Men jag är lite nyfiken på det där med att korta ner m3u-filen. Och skala bort kanaler från länder ni inte ser. Hur gör ni det?
jag öppnade .m3u filen i notepad/anteckningar och bara rensade friskt =)

jag skulle behöva ett till test för att se om det fungerar att spela upp i xboxen, gick ju inte i februari.
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: IPTV via PLEX

Inlägg av issue »

Nu fick jag det att funka efter lite meck =)

är det någon som vet om man kan få EPG att fungera via plex? samt om man kan få kanalplatser att fungera? nu är ju inte mina kanaler i den ordning jag vill ha dem
Skriv svar