Tja.
Hur fungerar det om man vill se på IPTV på flera tv apparater samtidigt? t.ex. att sambon vill se något i vardagsrummet och jag något annat i sovrummet? behöver man flera abonnemang då?
Kan man annars konfa iptv på flera enheter men man kan bara se på en enhet åt gången?
Flera enheter
-
- Site Admin
Re: Flera enheter
Hej!
Du behöver flera abonnemang, du får endast använda ett abonnemang på EN enhet åt gången, dock på flera enheter om dessa ALDRIG ansluts samtidigt. Vår ISP är väldigt snabba på att spärra ip adresser som utnyttjar tilldelad bandbredd så iaktta försiktighet
Du behöver flera abonnemang, du får endast använda ett abonnemang på EN enhet åt gången, dock på flera enheter om dessa ALDRIG ansluts samtidigt. Vår ISP är väldigt snabba på att spärra ip adresser som utnyttjar tilldelad bandbredd så iaktta försiktighet
ok. borde inte vara ett problem för oss. en box i vardagsrummet samt en app i samsung i sovrummet. så man kommer inte riskera att råka starta appen om boxen används, tack för svar! nu väntar jag på utlottningen innan jag shoppar en box =)
-
- Site Admin
Nja, det är inte riktigt så. Ett abonnemang för MAG är inte kopplat till en M3U länk utan det fungerar lite annorlunda. Så när du har en box så kan du endast titta på den boxen, du får ingen länk för att använda i någon annan enhet. Det skiljer sig lite här jämfört med de andra alternativ när du får en länkissue skrev:ok. borde inte vara ett problem för oss. en box i vardagsrummet samt en app i samsung i sovrummet. så man kommer inte riskera att råka starta appen om boxen används, tack för svar! nu väntar jag på utlottningen innan jag shoppar en box =)
Ok, gäller samma för den nya boxen som precis började säljas?
-
- Site Admin
ja då den nya boxen och mag har exakt samma portal/systemissue skrev:Ok, gäller samma för den nya boxen som precis började säljas?
-
Hej
Om jag har ett smart-tv konto. Är det då OK att köra en IP-tv app i telefonen.
Under förutsättning att jag inte kör både min TV och telefon samtidigt ?
Tänker främst på att använda telefon/paddan i sommarstugan/båten/hotellet.
Och. Säg att jag köper en cromecast. Kopplar upp telefonen till mitt wi-fi och kör IP-TV appen i sovrummet. (Inte samtidigt som tvn i vardagsrummet) Finns det då risk att telefonen använder sams IP-nr och detta kan skapa problem ?
Om jag har ett smart-tv konto. Är det då OK att köra en IP-tv app i telefonen.
Under förutsättning att jag inte kör både min TV och telefon samtidigt ?
Tänker främst på att använda telefon/paddan i sommarstugan/båten/hotellet.
Och. Säg att jag köper en cromecast. Kopplar upp telefonen till mitt wi-fi och kör IP-TV appen i sovrummet. (Inte samtidigt som tvn i vardagsrummet) Finns det då risk att telefonen använder sams IP-nr och detta kan skapa problem ?