Är det okej att byta från Samsung till Mag254

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Muggler
Inlägg: 3
Blev medlem: ons jun 21, 2017 10:57 am

Är det okej att byta från Samsung till Mag254

Inlägg av Muggler »

Jag har den senaste tiden upplevt väldiga problem med de flesta kanaler på min Samsung: Stream error, buffering...., No connection.
Jag har en Mag254 liggande och funderar på om den kan funka bättre att använda den istället.
I så fall, är det okej?
I så fall, var hittar man instruktioner, för jag har inte använd boxen hos IPTV King förut?

Kan tillägga att uppkopplingen är ganska dålig, men det har inte varit några större problem tidigare.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Är det okej att byta från Samsung till Mag254

Inlägg av FreddyK »

Problemen är inte relaterad till din Samsung utan att det är omfattande arbete med nya dashboard och ändringar i hur strömmarna levereras.
Ska förhoppningsvis funka normalt igen snart då det ska vara klart vilken dag som helst.

Är uppkopplingen dålig så spelar det ingen roll vad du kör det kommer fungera dåligt iaf men man kan minska problemen genom att öka buffer.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Muggler
Inlägg: 3
Blev medlem: ons jun 21, 2017 10:57 am

Re: Är det okej att byta från Samsung till Mag254

Inlägg av Muggler »

FreddyK skrev:Problemen är inte relaterad till din Samsung utan att det är omfattande arbete med nya dashboard och ändringar i hur strömmarna levereras.
Ska förhoppningsvis funka normalt igen snart då det ska vara klart vilken dag som helst.

Är uppkopplingen dålig så spelar det ingen roll vad du kör det kommer fungera dåligt iaf men man kan minska problemen genom att öka buffer.
Okej, tack för det. Följdfråga: Öka buffer? Hur?
Skriv svar