Har googlat men inte fått något klockrent svar så nu vänder jag mig hit. Fungerar IPTV med Mesh-system? Har fått fiber och nu sitter uttaget långt bort från det gamla. Hade varit kanon att slippa dra en kabel genom hela huset.
Sen när det gäller leverantör så funderar jag på vilken leverantör jag ska välja. Inte många bolag som får bra omdöme. Universal verkar dock klara sig hyfsat. Någon som har erfarenhet av dem? Andra förslag som funkar bra för er?
Tacksam för hjälp!
Mesh
Re: Mesh
Det borde fungera om det är rätt uppsatt och inte allt för mycket störningar.
Men för att det ska fungera stabilast är kabel att rekommendera.
Själv kör jag med en RPi3 i sovrummet med LibreELEC och funkar kanon mot min TVheadend server.
Universal är samma som Alltele som håller på att gå ihop med T3 och ett par andra bolag för att bilda A3 och det funkar bra.
Bahnhof och Bredbandsbolaget vet jag fungerar bra med.
Men det vara lokala avvikelser med dålig routing eller överbelastat område osv så man kan aldrig säga helt säkert.
Men för att det ska fungera stabilast är kabel att rekommendera.
Själv kör jag med en RPi3 i sovrummet med LibreELEC och funkar kanon mot min TVheadend server.
Universal är samma som Alltele som håller på att gå ihop med T3 och ett par andra bolag för att bilda A3 och det funkar bra.
Bahnhof och Bredbandsbolaget vet jag fungerar bra med.
Men det vara lokala avvikelser med dålig routing eller överbelastat område osv så man kan aldrig säga helt säkert.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410