Flera strömmar från ett konto (TVheadend).....

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas
moje

Flera strömmar från ett konto (TVheadend).....

Inlägg av moje »

Fått till en bra konfiguration mha alla er här och även samtliga forum som finns där ute. Lösningen är uppsatt med Tvheadend som backend och kodi som frontend. Funkar skitbra såhär ett par veckor efter att jag signat upp. Tvheadend/kodi spelar in och timeshiftar till NAS på mitt LAN. Lokal marksänd TV tas emot via DBV-T och USB men resten via IPTVKing. Hög wife factor :)

"Problemet" jag har är att jag vill dubblera min uppsättning av frontend men ha kvar en backend. Har en TV till som jag skulle vilja köra kodi på emot samma Tvheadend-uppsättning. Samma konfig, samma kanallista/EPG etc etc. En del timmars konfig bakom denna som jag vill låta resten av familjen se på tv #2. Utan att behöva synka vem som ser vad på vilken tv.....

Det har varit en del diskussioner här om detta men jag har inte hittat nån bra approach på detta. Vill ju inte bryta emot reglerna och bli bannad heller så efter att ha mailat IPTVKing om detta fick jag till svar att ett nytt konto är ett måste. Inne på Dashboard ser jag ju att jag använder 1 av mina 1 tillåta samtidiga strömmar. Vad jag vill åstadkomma är att sätta upp Tvheadend till att köra 2 samtidiga strömmar (max number of input streams).

Ska såklart tillägga att jag gärna kan betala för detta men ser inget sätt att kunna lägga till så att jag ser att jag har 0/2, 1/2 alt 2/2 strömmar inne på dashboard.

Motsvarigheten till traditionella tvillingabbonemang kanske man kan kalla detta. Men med en twist.....Något jag borde tycka borde vara del av ett erjudande från IPTVKing.

Så, nån som vet hur jag kan gå till väga för att utöka mina samtidiga strömmar? Vill inte sätta upp en hel lösning till för att möjliggöra tittande på tv # 2 samtidigt som #1......
FreddyK

Re: Flera strömmar från ett konto (TVheadend).....

Inlägg av FreddyK »

Du betalar för en extra connection bara och ändrar "Max input streams" till 2 så är det klart.
Du kommer kunna se upp till 2 strömmar automatiskt på det sättet.
Du kan inte göra det själv utan du måste kontakta IPTVKING för att få en extra connection.
Man kan ha upp till 5 connections på 1 konto.

Man kan också ha 2 separata konton med 1 connection och slå ihop dom så kommer den använda konto nr 2 ifall nr 1 är upptaget.
Man lägger till konto nr 2 då på samma sätt som det konto nr 1 och på Services väljer man "Map services" och "Map All channels" och då man ska mappa kanalerna så väljer man "Merge services with same name"
Kanalerna kommer då ha 2 services då med båda kontona och välja mellan dom.

Men bästa alternativet är det ovan där man bara behöver ändra på antal input streams.
Senast redigerad av 2 FreddyK, redigerad totalt 0 gång.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
moje

Inlägg av moje »

Tack Freddy!

Det jag hade hoppats på. Dock vet jag inte hur jag kontaktar dem för att köpa en connection till under ett och samma konto. Mailade dem och svaret var att jag behöver ett konto till, vilket ju inte är det jag vill, utan jag vill "utöka" mitt befintliga konto....
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Om Admin säger att ett nytt konto är ett måste så innebär det att det är en begränsning dom har valt att ha då jag vet att nya dashboarden har stöd för upp till 5 connection på 1 konto innan ett nytt är ett måste.
Det är därför det står 0/1 eller 1/1 där för att det lags in stöd i dashboarden för att kunna ha fler strömmar.
Prismässigt så blir det ingen större skillnad däremot annat än att priset baseras på det antal dagar man har kvar på befintliga konto.
Det eftersom du inte kan ha en 2a connection som är längre än den första.

Men som jag sa ovan så går det att lösa även med 2 konton men onödigt att göra det krångligare än det behöver vara.

Kanske du ska maila igen och förklara bättre att du vill köpa till en extra connection till ditt befintliga konto.
Dom kanske missförstod och trodde att du ville köra 2 connection på ditt befintliga utan lägga till en extra och det fungerar såklart inte.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar