Ett konto på flera enheter
Moderator: otto
Ett konto på flera enheter
Hej
Kan man använda ett IPTV-konto på flera enheter?
Det går väl om jag kör det på Ipad eller Iphone via AppleTv men om jag kör med Smart IPTV app på mina Samsung TV - Måste jag då ha ett konto/TV?
Jag skulle vilja sätta upp det så att jag hade t ex 2 konton i hushållet som vi sedan delade på alla våra Tv-apparater, Ipads, datorer mm.
Då kan vi kolla på 2 apparater samtidigt men är inte låste till en viss TV e dyl
/J
Kan man använda ett IPTV-konto på flera enheter?
Det går väl om jag kör det på Ipad eller Iphone via AppleTv men om jag kör med Smart IPTV app på mina Samsung TV - Måste jag då ha ett konto/TV?
Jag skulle vilja sätta upp det så att jag hade t ex 2 konton i hushållet som vi sedan delade på alla våra Tv-apparater, Ipads, datorer mm.
Då kan vi kolla på 2 apparater samtidigt men är inte låste till en viss TV e dyl
/J
Re: Ett konto på flera enheter
Ja det går att lägga upp till 5 connections på varje line numera.
Däremot så blir det i princip samma kostnad för varje connection.
Däremot så blir det i princip samma kostnad för varje connection.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Tack för ditt svar Freddy men som ny på det här så fattar jag ärligt talat inte riktigt?
Varför skulle det bli samma kostnad för varje connection?
Att betala 2 "lines" och dela dela på 10 apparater är ju stor skillnad mot att betala 10 lines
Antar att en "connection" är ett konto som jag då får en "link" till från IPTVking och att jag då får betala för säg 2 st såna.
Hur delar jag sedan denna "connection" mellan t ex 2 olika SamsungTV?
Är det bara att lägga till flera MACadresser på SIPTV.eu med samma link från IPTVking?
Vad händer då om jag lägger till en TVs macadress till 2 olika links?
Måste jag då göra reset playlist varje gång nån annan apparat använder just den linken?
Varför skulle det bli samma kostnad för varje connection?
Att betala 2 "lines" och dela dela på 10 apparater är ju stor skillnad mot att betala 10 lines
Antar att en "connection" är ett konto som jag då får en "link" till från IPTVking och att jag då får betala för säg 2 st såna.
Hur delar jag sedan denna "connection" mellan t ex 2 olika SamsungTV?
Är det bara att lägga till flera MACadresser på SIPTV.eu med samma link från IPTVking?
Vad händer då om jag lägger till en TVs macadress till 2 olika links?
Måste jag då göra reset playlist varje gång nån annan apparat använder just den linken?
Ja vill du ha 2 connections så får du betala för 2 connections precis som med 2 olika lines.
Ska du ha 5 connections så får du betala för 5 connections precis som det vore 5 olika lines.
Du kan såklart använda 10 enheter med 2 connections eller lines för den delen men inte samtidigt.
Ingen expert på SIPTV men om du har 2 connections så är det bara en line som behöver läggas dit.
Vet inte hur SIPTV funkar men normalt kan man bara ha samma MAC satt till en line.
Ska du ha 5 connections så får du betala för 5 connections precis som det vore 5 olika lines.
Du kan såklart använda 10 enheter med 2 connections eller lines för den delen men inte samtidigt.
Ingen expert på SIPTV men om du har 2 connections så är det bara en line som behöver läggas dit.
Vet inte hur SIPTV funkar men normalt kan man bara ha samma MAC satt till en line.
Jag fattar inte ett dugg... lines/connections
Jag vill kunna titta på 2 apparater samtidigt, alltså måste jag såklart betala 2 ggr
Sen är det inte alltid på samma apparater jag vill titta
Kan nån svara och reda ut det här på svenska?
Jag vill kunna titta på 2 apparater samtidigt, alltså måste jag såklart betala 2 ggr
Sen är det inte alltid på samma apparater jag vill titta
Kan nån svara och reda ut det här på svenska?
2 lines = du har 2 olika lines helt enkelt dvs du kan bara använda varje line på 1 enhet åt gången.
1 line med 2 connections = det är samma line du lägger in överallt och du kan använda det på 2 enheter samtidigt.
Båda varianterna gör det möjligt att se på 2 enheter åt gången men alternativet med 2 connections är det bättre alternativet.
Då behöver du inte hålla reda på vilken line som kan användas var och riskera och bli bannad.
Du kan såklart använda 10, 100, 1000 enheter om du vill men du kan inte se på mer än 2 åt gången i det här exemplet.
1 line med 2 connections = det är samma line du lägger in överallt och du kan använda det på 2 enheter samtidigt.
Båda varianterna gör det möjligt att se på 2 enheter åt gången men alternativet med 2 connections är det bättre alternativet.
Då behöver du inte hålla reda på vilken line som kan användas var och riskera och bli bannad.
Du kan såklart använda 10, 100, 1000 enheter om du vill men du kan inte se på mer än 2 åt gången i det här exemplet.
Om jag har fattat det rätt så kan man nu mer köra fler skärmar på samma lina men inte kolla på olika program, då måste man ha ett abonnemang till. Eller är jag ute och cyklar?
Mvh
Mvh
Säg så här.
Du har följande:
Tv-box
Kodi via dator
Apple-TV
Och du vill kolla på dessa 3 enheter samtidigt, då kan du i det abbonemanget du har, lägga till fler "linor" för att använda alla samtidigt. Dock blir kostnaden den samma som om du skulle köpa nya abbonemang.
Du har följande:
Tv-box
Kodi via dator
Apple-TV
Och du vill kolla på dessa 3 enheter samtidigt, då kan du i det abbonemanget du har, lägga till fler "linor" för att använda alla samtidigt. Dock blir kostnaden den samma som om du skulle köpa nya abbonemang.
Eh?
Skulle vilja säga att flera linor och flera abonnemang är samma sak.
1 line är 1 line oavsett om det är 1 eller 5 connections.
Förut var man tvungen att ha 3 lines som i exemplet ovan.
Nu kan man köra 1 line med 3 connections vilket inte är samma sak då samma uppgifter kan använda på alla 3 ställen.
I fallet med 3 lines (abonnemang) kan man också köra på 3 ställen men man har olika lines (uppgifter) på varje enhet.
Alternativet med flera connections på 1 line kan ju vara lättare om man kör en box eller annan lösning med inspelning.
T.ex. på Enigma2 boxar som stöder inspelning kan du starta inspelning på 1 kanal och titta på en annan.
Har du bara 1 connection på varje line så funkar inte det.
Kostnadsmässigt blir det ingen skillnad.
1 line är 1 line oavsett om det är 1 eller 5 connections.
Förut var man tvungen att ha 3 lines som i exemplet ovan.
Nu kan man köra 1 line med 3 connections vilket inte är samma sak då samma uppgifter kan använda på alla 3 ställen.
I fallet med 3 lines (abonnemang) kan man också köra på 3 ställen men man har olika lines (uppgifter) på varje enhet.
Alternativet med flera connections på 1 line kan ju vara lättare om man kör en box eller annan lösning med inspelning.
T.ex. på Enigma2 boxar som stöder inspelning kan du starta inspelning på 1 kanal och titta på en annan.
Har du bara 1 connection på varje line så funkar inte det.
Kostnadsmässigt blir det ingen skillnad.
Även om du i princip fattat rätt så gäller det vara tydlig med att det även gäller samma kanal med då det blir 2 connections även om det är samma program. Kunnat se på hur många enheter man vill har man kunnat göra alltid bara inte samtidigt.hawkeye skrev:Om jag har fattat det rätt så kan man nu mer köra fler skärmar på samma lina men inte kolla på olika program, då måste man ha ett abonnemang till. Eller är jag ute och cyklar?
Mvh