Hej, är fundersam över återkommande problem med Smart iPTV.
Det händer lite för ofta att Appen fastnar vid val av ny kanal. Man går över till en ny kanal och där får man SVART skärm och så fryser den fast och även om man startar om TV, så kommer man INTE igång från scratch med Smarten.
Altså som jag gör NU kör igång SWE Anim.pl. och det går bra så går jag över till BBC earth och där står den och stampar. Problemet är att den fastnar där och ibland på andra kanaler. Sen är det fast ÄVEN om startar om TV,n.
Jag vet inte om det är något mef Appen eller en kombo med Samsungen...
Men jag vore tacksam för snabbt svar...
/Zappa
Samsung UE55KU6455UXXE
Re: Samsung UE55KU6455UXXE
Samma sak händer med min tv, jag har en Philips Android tv
Re: Samsung UE55KU6455UXXE
Jag har tragglat lite med det och kommit på vad det är.
Det är så att Appen låser kvar i Cashminnet när den försökeroch ladda in en kanal som inte går att ladda in. Dvs den släpper inte taget och går tillbaka till kanallistan där du kan byta till en annan kanal !
Vi får skriva till [email protected] och klaga.
tills vidare eftersom det inte går att byta kanal har jag försökt att gå till TVns vanligs kanaler typ 1,2,4,6 och gå från den ena till den andra fram och tillbaks några ggr. för att fylla cashminnet med annan skit och sen försöka att gå tillbaka till SmartipTV. Skulle inte det funka så funkar det att tömma cashen genom att dra ur kontakten till TVn och vänta några sekunder.
När man startar TVn igen är förhoppningsvis cashen tom och man får bsra akta sig att starta en kanal som låser systemet.
Det fungerar ibland om man snabbt som fan byter ipTVkanal när den inte laddar in ok....
Mvh
/Zapps
Det är så att Appen låser kvar i Cashminnet när den försökeroch ladda in en kanal som inte går att ladda in. Dvs den släpper inte taget och går tillbaka till kanallistan där du kan byta till en annan kanal !
Vi får skriva till [email protected] och klaga.
tills vidare eftersom det inte går att byta kanal har jag försökt att gå till TVns vanligs kanaler typ 1,2,4,6 och gå från den ena till den andra fram och tillbaks några ggr. för att fylla cashminnet med annan skit och sen försöka att gå tillbaka till SmartipTV. Skulle inte det funka så funkar det att tömma cashen genom att dra ur kontakten till TVn och vänta några sekunder.
När man startar TVn igen är förhoppningsvis cashen tom och man får bsra akta sig att starta en kanal som låser systemet.
Det fungerar ibland om man snabbt som fan byter ipTVkanal när den inte laddar in ok....
Mvh
/Zapps