Problem

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Gamlin
Inlägg: 25
Blev medlem: sön okt 06, 2019 4:19 pm

Re: Problem

Inlägg av Gamlin »

Samma här vitt streck
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Problem

Inlägg av atrix »

Det är ett problem med MAG servern vilket gör att ni som kör boxar typ Formuler Z7 eller vad dom nu heter inte kan se. Använd M3u så länge så fungerar det.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
MaxMalmö
Inlägg: 6
Blev medlem: lör okt 05, 2019 8:31 pm

Re: Problem

Inlägg av MaxMalmö »

Jag har också ett vitt streck på tv’n
VKKnasen89
Inlägg: 9
Blev medlem: fre mar 29, 2019 6:29 pm

Re: Problem

Inlägg av VKKnasen89 »

atrix skrev: lör okt 23, 2021 3:26 pm Det är ett problem med MAG servern vilket gör att ni som kör boxar typ Formuler Z7 eller vad dom nu heter inte kan se. Använd M3u så länge så fungerar det.
Tjena Atrix. Jag har 2st S-boxrar V.410 och ingen fungerar. Hur menar du att man kan göra för att se med M3u så länge?
Hur gör man då?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Problem

Inlägg av atrix »

Hej,

det är ju tyvärr inte alla boxar som klarar av M3u, men läs här så får du lite mer information:
https://www.iptvking.me/problem-med-tvip-boxar/

Men just hur det är med denna box du har vet jag inte, dock vet jag att just nu generellt har det varit jätteproblem inom IPTV världen med just vissa boxar. Det verkar också som om många av de som har dessa tjänster kommer sluta med dessa s.k. portalerna, utan rekommenderar att man använder M3u istället
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar