Nu har jag problem (hjälp!)

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Swedeman
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 23, 2017 10:08 am

Nu har jag problem (hjälp!)

Inlägg av Swedeman »

Hej nu behöver jag er hjälp. Jag har iptvking via GSE IPTV-appen och det har fungerat klockrent tills för någon dag sedan.
Nu till problemet, när jag är uppkopplad via min wifi hemma får jag felmeddelande "cant open URL" men när jag kopplar bort wifi och kör via mobilt 4G så fungerar det. Enligt kundtjänst är det inget fel med mitt inlogg. Vad har hänt?

Mvh,
André
Senast redigerad av 2 Swedeman, redigerad totalt 0 gång.
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Nu har jag problem (hjälp!)

Inlägg av tuffy »

Jag hade samma problem igår. För mig hjälpte det att dra ut strömmen till min router en stund och sen starta upp den igen.
Swedeman
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 23, 2017 10:08 am

Re: Nu har jag problem (hjälp!)

Inlägg av Swedeman »

Tack för snabbt svar, okej då är det helt enkelt router-relaterat (bugg). Jag testar att dra ut routern en stund och återkommer hur det gick.
Swedeman
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 23, 2017 10:08 am

Re: Nu har jag problem (hjälp!)

Inlägg av Swedeman »

Nej, det gick inget vidare :?: :?: :?: :?:
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Nu har jag problem (hjälp!)

Inlägg av tuffy »

Kan meddela att jag har samma problem.

Idag när jag kom fungerade inte igen. Bytt från Googles DNS till Cloudfare. Fungerade att starta en kanal efter det. När jag sen försöktre byta kanal så fungerar ingenting igen. Startat om router igen men fortfarande samma problem.
Neerav83
Inlägg: 4
Blev medlem: fre feb 16, 2018 3:25 pm

Re: Nu har jag problem (hjälp!)

Inlägg av Neerav83 »

tuffy skrev:Kan meddela att jag har samma problem.

Idag när jag kom fungerade inte igen. Bytt från Googles DNS till Cloudfare. Fungerade att starta en kanal efter det. När jag sen försöktre byta kanal så fungerar ingenting igen. Startat om router igen men fortfarande samma problem.

Jag hade ett liknade problem för några veckor sen. Inget fungerade hemma hos mig. Märkte att det var min router som blockerade länken. Hade något som hette ai protection i routern testade att avaktiverade den så fungerade allt.
Skriv svar