Undertexter

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas
Stolpqvist

Undertexter

Inlägg av Stolpqvist »

Hej,
är rätt ny på de här med iptv. Har kollat runt lite på forumet om undertexter, men tänkte bara fråga. De finns ju ett par kanaler som inte har undertexter som jag förstått så som Viasat & C More samt National geographic etc. När skulle man kunna förväntas att de implementeras, eller är det något på min sida som har strulat?
FreddyK

Re: Undertexter

Inlägg av FreddyK »

Dessa kanaler har undertexter med mjukvara och boxar som stöder det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Panter74

Inlägg av Panter74 »

FreddyK skrev:Dessa kanaler har undertexter med mjukvara och boxar som stöder det.
Hej FreddyK har du tittat på Viasat action ett längre tag? Jag får lagg och texten faller bort ofta,jag kör med mag box.
Resten av kanaler verkar fungera för mig.
Cmore är klockrena tex.
Du kör ju med olika lösningar och verkar ha koll.

Mvh Micke
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Testat ha på kanalen i snart nån timme.
Du verkar ha rätt att texten ibland faller bort däremot så märker jag inte av nåt lagg.
sweedee

Inlägg av sweedee »

Finns det någonting man kan göra åt detta?
Jag kör appen på LG smart-tv.

Förut dök inte undertexten upp öht på cmore kanalera, nu dyker den upp men faller bort, hamnar före/efter talet efter någon minut bara, detta är nästan mer frustrerande än när man inte kunde se den alls.

Denna problematik är det sista som hindrar allt från att vara perfekt. Finns det någon lösning utan att behöva köpa box?
Jag hade mer än gärna varit ok med engelsk undertext också istället för svensk om det spelar någon roll.

Jag kör internetkabeln inkopplad också.

Fungerar texten om man använder abonnemang via pc? Hade blivit lite omständligare för min setup, men helt klart värt det om texten på cmore börjar att fungera.
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Brukar normalt inte se på filmkanalerna genom IPTVKING då jag har CMore i mitt vanliga utbud men dom gånger jag testat kanalerna har texten verkat att fungera med enheter och program som stöder det.
Engelsk undertext finns inte på svenska kanalerna.
Ibland är man tvungen att sätta en delat på undertexter på runt 1-2 sekunder för att få det att synca.
Samma fenomen som jag har även genom satellit och Dreambox men där finns det en inställning i boxen som fixar det automatiskt.
Skriv svar