WIFI sticka

Moderator: otto

morre
Inlägg: 1
Blev medlem: ons okt 05, 2016 7:31 am

WIFI sticka

Inlägg av morre »

Hej
Fick mitt startpaket igår. Körde en dag och är mycket nöjd. Hade haft olika IPTV-lösningar under åren men jag tycker att King är en av de bästa. Hoppas ni fortsätter och utvecklar det. Som jag har förstått har MAG256 inte inbyggt WIFI-möjligheter. Vilken USB-sticka rekommenderas? Kan man använda sig av vilken USB WIFI-adapter som helst? Alltså den man använder sig för att koppla upp datorn till det trådlösa nätverket. En annan sak är uppdateringen av boxen. När man går in i menyn finns ingen automatisk uppdateringsrutin. Man ska ange en länk manuellt.
Med vänlig hälsning
Morre
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: WIFI sticka

Inlägg av admin »

Hej!

Tack för dina värmande kommentarer.

Först och främst vill jag säga att WiFi sticka eller Wifi öht på dessa boxar är absolut inget att rekommendera. Det kommer ge en jätte tråkig upplevelse och fungera "sådär"

Den enda wifi stickan som är helt okej är https://www.amazon.de/WiFi-Dongle-250%C ... s=mag+wifi dock kommer du slänga den i väggen efter en veckas användande.

OBSERVERA DOCK! I vissa fall får ni en annan MAC adress vid användande av wifi, då kommer det ej fungera. Vissa stickor ändrar mac adressen, denna jag länkade till har 9/10 fall INTE gjort det men jag har sett fall där folk har fått en annan mac adress.

Däremot mag boxar med inbyggd wifi har ALLTID 2 olika mac adresser och vi avråder från att skaffa dessa då ditt abonnemang blir bundet till antingen eller
Skriv svar