Apple TV4 + MrMc Media Center

Moderator: otto

barbapappa
Inlägg: 15
Blev medlem: mån nov 21, 2016 12:05 am

Re: Apple TV4 + MrMc Media Center

Inlägg av barbapappa »

knappa 100 pix för ett år.
ScarFace
Inlägg: 6
Blev medlem: fre mar 17, 2017 2:10 pm

Re: Apple TV4 + MrMc Media Center

Inlägg av ScarFace »

Vilken version av Xtream-Editor behöver man egentligen? Jag är helt grön på detta med playlists etc. Hur är det uppbyggt. Jag är van vid bouqet's i satelitboxar.
Micke
Inlägg: 1
Blev medlem: mån jul 31, 2017 10:29 am

Re: Apple TV4 + MrMc Media Center

Inlägg av Micke »

Hej! jag har gjort precis som man ska men jag får inte fliken tv och den laddar inga kanaler.
dvdmicke
Inlägg: 2
Blev medlem: fre sep 29, 2017 8:47 pm

Re: Apple TV4 + MrMc Media Center

Inlägg av dvdmicke »

barbapappa skrev:Nej, xtream-editor ger dig en ny link som du kör "remote" så att säga. Fungerar precis lika bra som orginallänken - fast mycket snabbare då du plockar bort allt det du inte vill ha med. Jag själv har fått en riktigt elegant lösning, med fin sortering och ordning bland de kanaler jag vill ha. Indelat i olika grupper osv. Tveka inte. Busenkelt.
Hej! Är novis på detta än så länge, så därför kommer lite nybörjarfrågor, hoppas du har tid att svara. Har alla kanalerna nu, och allt flyter på bra. Dock vill jag begränsa kanalerna till dom svenska, så då har jag förstått att man ska redigera m3u filen i tex xstream-editor. Hur får jag tag i m3u filen som jag ska redigera? Väljer jag öppna i xstream-editor och pekar på den länken där filen finns, eller tankar jag ner den lokalt (hur?) och sen öppnar den. Och sen när den är klar, så ska jag skicka upp den igen (hur)

Tacksam för svar !

//Micke
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Apple TV4 + MrMc Media Center

Inlägg av tuffy »

För xstream-editor så klistrar du bara in din länk du fått från iptv king så hämtar den ner alla kanaler som du sen kan redigera.
dvdmicke
Inlägg: 2
Blev medlem: fre sep 29, 2017 8:47 pm

Re: Apple TV4 + MrMc Media Center

Inlägg av dvdmicke »

Hej, Behöver man köpa credits för att det ska fungera att skicka upp dom modifierade listorna? Jag har testat Trial nu, och lyckats ladda ner listan, och redigerat den genom att bara välja sweden, lyckas oxå att synkronisera igen efter det, men när jag sen startar om MrMC så kommer alla kanalerna upp fast jag bara valt sverige? Har som sagt skapat en template och en line.
rastapontop
Inlägg: 2
Blev medlem: fre dec 01, 2017 9:00 am

Re: Apple TV4 + MrMc Media Center

Inlägg av rastapontop »

Tjena.
Ny på IPTVking och jag har en fråga.
Kör MrMc på Apple TV 4, har fått in kanalerna osv men får det inte att funka när det gäller EPG. Enligt anvisningarna på hemsidan så ska man :
1. Gå till Inställningar i huvudmenyn
2. Välj Tillägg
3. Välj Mina tillägg

Problemet är att jag inte kan välja tillägg, hittar den inte. Måste jag ta bort min abonnemangskod, lägga in den igen, tillsammans med EPG koden?
Kan nån hjälpa mig? Tråkigt att ha så många kanaler men inte se när nånting börjar...
Skriv svar